Brev:
Øjenbetændelse - 4 mdr.
16. november 2008
Alder:
4 mdr.
Øjenbetændelse - 4 mdr.
Kære Helen
Jeg skriver fordi vi har et problem med øjen betændelse.
Vores datter Nukavaraq er 4 1/2 md og har faktisk haft øjenbetændelse siden hun var 14 dage 1 uge gammel.
Vi blev udsk efter 1 uge efter fødslen og på 2 dagen derefter fik hun øjenbet. Vagtlægen ordinerede fucitalmic, hvilket vi bruget i 1 uge uden effekt. Derefter fil hun kloramfinikol dr. også uden effekt. En sundhedsplejerske sagde at det nok gik over af sig selv, idet mange små børn har tilstoppede tårekanaler. Hun sagde at vi bare skulle tørre øjet med lidt vat. Dette hjalp heller ikke og da hun var godt 3 md. forsøgte med at væde vatten med kammille the og senere brugte jeg steril gaze med saltvand, men intet hjalp.
Vi tænker meget på hygiejne i køkkenet, på hænder og alle andre vejne, men lige meget hjælper det.
Jeg er ked af at vores datter skal være plaget af, at hendes øjne klistre sammen og indimellem er øjenomgivelserne røde og irriterede.
Jeg syntes ikke det kan passe at vi bare skal blive ved med at se tiden an?
Har du et forslag til hvad vi kan gøre?
Venlig hilsen
Nukavaraqs mor
Dorte