Brev:
Spørgsmål om kranieknogler
12. april 2004
Alder:
9 mdr.
Spørgsmål om kranieknogler
Hej
Jeg har et spørgsmål omkring kranieknogler. Der er mistanke om at min søn på 9½ mdr har nogle som er vokset for hurtigt sammen og at fontallen (den forreste) også lukker sig for hurtigt - er ikke helt lukket endnu, men tæt på. Han skal nu have taget et røntgenbillede af kraniet for at vurdere knogledannelsen i suturerne. Jeg kan ikke rigtigt få noget at vide om denne for hurtige knogledannelse - ud over at hjernen måske kommer til at mangle plads - det er jo ikke nogen rar tanke!! Jeg vil gerne vide noget omkring hvorfor en sådan situation opstår og hvad man gør ved det?
Min søn er ellers en glad lille nysgerrig dreng, som motorisk har udviklet sig ok. Han er noget lille da han længe har været småtspisende (7,6 kg og 73-74 cm). Jeg synes, at han også virker normal i sin psykiske udvikling.
Hilsen Vibeke