Brev:
8 døgn med diarré
9. april 2004
Alder:
8 mdr.
8 døgn med diarré
Vi har en datter på 8 mdr. som nu har diarré på 8. døgn.
Det startede med uro, hyppige tynde afføringer og høj feber (39,4). Efter to døgn var hun feberfri og igen en glad lille pige med lyst til at lege. Men diarrén fortsætter, og umiddelbart er der ingen tegn på, at det vil høre op lige med det samme.
Hun har ingen appetit og har stort set ikke spist noget i de 8 dage, hvor hun har været syg. Det har hun selvfølgelig tabt sig af - og det skal siges, at hun i forvejen ikke hører blandt de største, så hun har ikke meget at tære af.
Efter råd fra læge, som vi naturligvis har opsøgt, og fra vores egen sundhedsplejerske, giver vi hende rigeligt med væske (sukkervand. fortyndet juice, Revolytopløsning). Vi forsøger at få lidt banan i hende og giver hende risvælling baseret på vand. Jeg er ikke bekymret for, at hun mangler væske, jeg er derimod meget bekymret over, hvor lang tid hun kan klare sig uden mad og ser skrækscenariet for mig, hvor hun skrumper ind til det rene ingenting.
Vi igang med at tage afføringsprøver, så vi kan være sikre på, at der ikke er en mere alvorlig bakterie eller lignede på spil.
Sumasumarum, hvad er din vurdering - hvor lang tid kan hun undvære mad?
Hilsen Mette