Mælkeindtaget, løs afføring - Toddlers Diarrhea

21. oktober 2008

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Mælkeindtaget, løs afføring - Toddlers Diarrhea

Hej Helen.

Nu hvor jeg kun ammer om aftenen inden sengetid, synes jeg det er lidt svært at være sikker på, om min datter får nok mælk.

Vi har netop, i samråd med lægen, holdt en pause med komælk i 2 uger, da hun i lang tid har haft meget løs afføring og jeg syntes at det startede da jeg skruede op for mælke- og yoghurt indtaget. I de sidste 2 uger har hun så fået Nutramigen i grøden om morgenen og inden sengetid.

Da der ikke er sket nogen bedring med afføringen, er jeg nu startet på mælken igen og hun får nogenlunde følgende:

Morgen: Havregrød lavet med ca. 150 ml letmælk (men noget af det fordamper vel ved tilberedning?), dertil mælk af kop, men hun drikker sparsomt.

Eftermiddag: Nogle gange yoghurt/A38 med diverse frugt. Da hun helst vil spise stykker af mad selv med gaffel, vil jeg ikke give hende yoghurt hver eftermiddag og sidde og kæmpe med skeen :-).

Inden ...

Annonce

... sengetid: Øllebrød lavet på 150 ml letmælk. Hun spiser sjældent det hele.

Deruover tilbud om mælk af kop til aftensmad og øllebrød. Men hun drikker altså ikke ret meget generelt.

Ser det ok ud mht. mælkeindtag? Tæller min aftenamning stadig med i regnskabet? Og hvad hvis jeg snart gerne vil holde op?

Ang. hendes meget løse afføring, skal vi til lægen igen om et par dage, da jeg ikke synes det er ok at den er sådan. Vi har fået afføringen undersøgt og der er ikke noget galt. Min læge talte om tumlingediarre (toddlers diarrea), har læst om det på nettet og det kan da godt være det er det? Men hvad siger din erfaring? Kan der være noget andet galt, noget mad hun ikke kan tåle, for mange fibre, for meget frugt? Hun spiser alsidigt, grød, frugt og brød formiddag, rugbrød etc. til frokost og vores mad til aften. Vokser fint, 80 cm og 10 kg.

Håber du har nogle indput.

Mange hilsner

Lula

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

28. januar 2024 | Transport og ferie | 10 mdr.

Pylret baby 10 måneder

Kære Helen Tak for dine rigtig gode tidligere svar på vores spørgsmål! Her...

Annonce

Viden om børn:

Boel-prøve

Boel-prøven blev indført i Danmark tilbage i 1970´erne og var en fast del af sundhedsplejerskernes arbejde. Sådan er det ikke mere, - nogle kommuner laver stadig boel-prøver på børnene, andre kommuner har anskaffet dette. Denne ændring kom samtidig med at man begyndte at hørescreene alle børn ved fødslen.

Boel-prøven er en screeningsmetode, hvor man ser på hele barnet. Man ser på barnets evne til at have kontakt, til at styre sin motorik, til at vælge fokus og man observerer...

Læs mere i Babylex

Erstatning - modermælk

Hvis du ikke ammer dit barn, eller hvis du ønsker at supplere din amning med mælk, så er det meget vigtigt, at du giver dit barn modermælkserstatning. Barnet må ikke få almindelig komælk at drikke, før det er 12 måneder gammel.

Modermælkserstatning kan gives fra fødslen. Det er af høj kvalitet, der er store krav til produceringen og sammensætningen af modermælkserstatning, og børn der får modermælkserstatning vokser og trives rigtig godt. Modermælkserstatning forhandles som...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dine dejlige, fornuftige svar. De passer så godt til mit temperament, og det giver altså ro i sjælen at høre fra dig. Mange gange hjælper det også at få sat ord på sine bekymringer.

Jeg finder mange gode råd i dine tidligere svar til andre forældre. Jeg kan nogle gange føle mig som verdens dårligste mor, når ingenting vil lykkes. Derfor trøster det mig, når jeg kan læse, at jeg ikke er den eneste, der har problemer med de kære børn. Så føler jeg mig ikke så alene.

Tak fra Lis, mor til datter på 4 måneder