Brev:
Mælkeindtaget, løs afføring - Toddlers Diarrhea
21. oktober 2008
Alder:
12 mdr.
Mælkeindtaget, løs afføring - Toddlers Diarrhea
Hej Helen.
Nu hvor jeg kun ammer om aftenen inden sengetid, synes jeg det er lidt svært at være sikker på, om min datter får nok mælk.
Vi har netop, i samråd med lægen, holdt en pause med komælk i 2 uger, da hun i lang tid har haft meget løs afføring og jeg syntes at det startede da jeg skruede op for mælke- og yoghurt indtaget. I de sidste 2 uger har hun så fået Nutramigen i grøden om morgenen og inden sengetid.
Da der ikke er sket nogen bedring med afføringen, er jeg nu startet på mælken igen og hun får nogenlunde følgende:
Morgen: Havregrød lavet med ca. 150 ml letmælk (men noget af det fordamper vel ved tilberedning?), dertil mælk af kop, men hun drikker sparsomt.
Eftermiddag: Nogle gange yoghurt/A38 med diverse frugt. Da hun helst vil spise stykker af mad selv med gaffel, vil jeg ikke give hende yoghurt hver eftermiddag og sidde og kæmpe med skeen :-).
Inden sengetid: Øllebrød lavet på 150 ml letmælk. Hun spiser sjældent det hele.
Deruover tilbud om mælk af kop til aftensmad og øllebrød. Men hun drikker altså ikke ret meget generelt.
Ser det ok ud mht. mælkeindtag? Tæller min aftenamning stadig med i regnskabet? Og hvad hvis jeg snart gerne vil holde op?
Ang. hendes meget løse afføring, skal vi til lægen igen om et par dage, da jeg ikke synes det er ok at den er sådan. Vi har fået afføringen undersøgt og der er ikke noget galt. Min læge talte om tumlingediarre (toddlers diarrea), har læst om det på nettet og det kan da godt være det er det? Men hvad siger din erfaring? Kan der være noget andet galt, noget mad hun ikke kan tåle, for mange fibre, for meget frugt? Hun spiser alsidigt, grød, frugt og brød formiddag, rugbrød etc. til frokost og vores mad til aften. Vokser fint, 80 cm og 10 kg.
Håber du har nogle indput.
Mange hilsner
Lula