Astmatisk bronkitis.. hvad skal vi gøre?

17. oktober 2008

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Astmatisk bronkitis.. hvad skal vi gøre?

Hej Helen

Så vender jeg frygteligt tilbage med endnu et spørgsmål til dig;o))

Det går stadig rigtig fint med Silke, hun trives herhjemme og i vuggetuen, spiser fint og sover rigtig godt nat og dag. Der er så bare opstået det problem, at hun nu i ca. 4 uger har haft lidt hoste om natten. Den er kommet i forbindelse med en slem forkølelse og er ligsom bare blevet hængende.

Vi var til 1 års undersøgelse med Silke i sidste uge og talte med vores læge om dette. Lægen lyttede på hendes lunger, hvor der ikke var noget at høre, og mente at det var asmatisk bronkitis. Hun foreslog med det samme, at vi skulle give hende et præparat via en maske (over næse og mund)- præparatet var binyrebarkhormon.

Jeg må indrømme, at jeg synes det er meget drastisk at ty til sådan en behandling når problemet ikke er større end det er. Vi forklarede vores læge at det ikke er noget der går ud over hendes ...

Annonce

... nattesøvn - hun hoster typisk et par gange ved midnatstid og måske igen ved 3-4 tiden om natten. I vuggestuen er det sjældent de bemærker hun har hostet.

Vores læge sagde da også at vi også bare kunne lade det gå sin gang, give hende en uldundertrøje på, hæve sengen lidt ved hovedet osv.

Mit spørgsmål er så bare om det er uforsvarligt at lade hende have denne hoste i længere tid. Vi vil helst undgå at give hende medicinen, men hvis det er nødvendigt skal hun selvfølgelig have den..

Håber det giver mening hvad det er jeg spørger om. Jeg føler lidt at jeg mangler lidt feedback, da min læge var meget sparsom med information vedrørende dette...

Den sidste uges tid er det som om hendes hoste har ændret karakter. I stedet for at være meget tør, er den ligsom blevet lidt mere "løs" i det... Har det nogen betydning.

Ser frem til at høre dine tanker vedrørende dette.

Med venlig hilsen
Tanja

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

Annonce

Viden om børn:

Medicin til børn

Et lille barn må aldrig få medicin, uden at lægen har ordineret det. Børn skal have helt andre mængder end voksne og reagerer anderledes på visse produkter.

Har dit barn fået ordineret medicin, så er det vigtigt at følge lægens instruks. Er der f.eks. ordineret penicillin i 6 dage, så er det vigtigt, at du giver medicinen i 6 dage og ikke stopper efter 3 dage, fordi du synes, at barnet virker frisk og rask. Hvis du stopper for hurtigt, risikerer du, at sygdommen vender...

Læs mere i Babylex

Colostrum (råmælk)

Colostrum er navnet på den mælk der dannes i brystet umiddelbart efter fødslen. Dette kaldes også råmælk og alle kvinder vil danne råmælk, også selvom de føder for tidligt.

Råmælken er meget proteinrig og indeholder antistoffer som er med til at bekytte barnet mod sygdomme og beskytte imunforsvaret. Antistofferne beskytter mod sygdomme ved at beklæde tarmsystemet indvendigt, så bakterier mv. trænger ind i tarmen.

Colostrum er fed og gullig. Den kommer i små...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

... mange tak for dit sidste svar vedrørende vores problemer med skemaden. Vi er kommet godt videre, bl.a også inspireret af dit dejligt detaljerede svar, og Ingrid spiser nu som bliver hun betalt for det.

Kh Karen (og Ingrid)