Brev:
Svømmehal/mellemørebetændelse
9. april 2004
Alder:
11 mdr.
Svømmehal/mellemørebetændelse
Kære Netsundhedsplejerske
Jeg skriver til dig da jeg gerne vil høre din mening vedr. følgende:
Jeg har en sund og lækker datter på snart 11 måneder. Vi har siden hun var knapt 3 måneder gået til babysvømning og det nyder vi meget begge.
Hun er efterhånden blevet rigtig god og meget fortrolig med vandet; hun dykker og flyder og kan nu også selv "hive sig" op ved kanten, og man kan virkelig se at hun nyder at være i det varme vand, hvor man rigtig kan bevæge sig uden at slå sig.
Hun er som skrevet en sund og glad pige, men har nu lige haft sin første feber og sygdom: mellemørebetændelse, desværre.
Vi har og skal selvfølgelig ikke i svømmehallen de første par uger, men er det overhovedet en god idee at fortsætte herefter, når hun allerede har haft og åbenbart har tendens til mellemørebetændelse? Og vil det evt. hjælpe hvis man bruger vandfast vat i ørene?
Vandet er 34 grader varmt, så der er rigtig gode vækstbetingelser for bakterier.
Jeg vil jo blive rigtig ked af det, hvis vi ikke mere kan nyde den aktivitet sammen, men på den anden side vil jeg jo heller ikke udsætte min skønne datter for risiko for en ny omgang ondt i ørerne.
Venlig hilsen
Linda