3-dages feber?

30. marts 2004

Kategori:
Alder:
18 mdr.

3-dages feber?

Hejsa

Ja, så sidder man så her som første-gangs mor og aner ikke hvad man skal tro!

Min søn på 18 mdr. er snottet, er ved at få jeg ved ikke hvor mange tænder på een gang, har hostet i 2 dage og har tilmed haft feber i dag og sidst men ikke mindst så har han fået udslæt - en masse små røde prikker fra brystet og ned!

De sidste 4 dages tid har hans appetit været nedadgående, men det har vi ikke tillagt nogen bekymring, da hans appetit svinger MEGET i perioder. Så her til morgen havde han en lille smule feber, der er steget hen over dagen for at være væk igen her til aften.

Han snotnæse tillægger jeg vejret, men hosten lader til at gøre ondt - især her til aften. Hans tænder irriterer ham - fingerne er i munden konstant og ...

Annonce

... han savler helt vildt, men det er jo meget normalt.

Da jeg så at han havde fået udslæt her til eftermiddag - det lader ikke til at klø, og det blev endnu mere rødt af at være i bad og rødmen blev formindsket da han blev kølet ned, tænkte jeg at det var da noget mærkelig noget - og så oven i alt det andet.

Jeg har prøvet at læse mig frem til hvad det kan være, (man bliver jo næsten hypokonder af det,), kunne jeg ikke rigtig få svar andet end det minder lidt om 3 dages feber - bortset fra at feberen er kommet samtidig med udslættet.

Hvad mener du?

Håber du kan hjælpe!

p.s. jeg har givet ham 3 ml børnepanodil til at tage toppen af smerterne ved hoste og tænder til en fredelig nat - det er vel ok?

Hilsen
En urolig mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

3. januar 2024 | Kost og ernæring | 21 mdr.

Nedsat appetit? - 21 mdr.

Kære Helen Godt nytår. Åh, det der med mad. H er en skøn lille...

Annonce

Viden om børn:

Barselsbesøg

I nogle kommuner tilbyder sundhedsplejersken at komme på besøg meget hurtigt efter fødslen. Dette sker hvis fødslen f.eks. er foregået hjemme, eller hvis moderen er gået meget hurtigt hjem efter fødslen.

Også jordemødre tilbyder nogle gange barselsbesøg i hjemmet, hvis kvinden er udskrevet inden for 48 timer efter fødslen eller hvis der er tale om en hjemmefødsel. Man taler normalt om et barselsbesøg når sundhedsplejerske eller jordemoder kommer på besøg i hjemmet 3-5 dage efter...

Læs mere i Babylex

Hormonbehandling

Hormonbehandling bliver brugt som fertilitetsbehandling, ofte i forbindelse med insemination.

Man giver kvinden hormontabletter som stimulerer kvindens ægløsning, så der modnes flere æg end normalt.

Derudover kontrollerer man kvindens ægløsningstidspunkt, ved hjælp af hormon-indsprøjtning, så man kan afpasse tidspunktet fuldstændig med samleje eller insemination.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tusind tak for svar. Selvom jeg inderst inde godt ved, at der nok ikke er det store at gøre ved vore urolige nætter - andet end at vente på hun bliver større - så er det altid rart at vende det med dig alligevel.

Jeg synes det er så synd, at du aldrig ser alle de små søde, som vi snakker om. Så her er ihvertfald et billede af vores lille datter - det glade barn.

Kærlig hilsen Stine