Brev:
Mad, ingen appetit
27. august 2008
Alder:
11 mdr.
Mad, ingen appetit
Hej Helen.
Igen må jeg skrive til dig ang Luna som nu er 11 måneder.
Hun har altid været glad for mad og har været godt til at spise selv. Men her i lørdags ville hun pludselig ikke have noget at spise, søndag ligeså og var meget pyldret. Natten mellem søndag og mandag brækkede hun sig rigtig meget. I dag er det onsdag, hun har ikke brækket sig siden, men har heller ikke villet spise noget, dvs at hun ikke rigtig har spist i 5 dage.
Hun får tilbudt alle sine ellers ynglings ting, most ikke most, mange små hyppige måltider, + andet mundguf. Men nej enten vil hun ikke tage det, eller også spytter hun det ud, hun har fuldstændig mistet interessen i maden. Hun har heller ikke den store interesse for at drikke, har forsøgt af forskellig glas og krus, det går lidt bedre når det er med sugerør.
Jeg, morgen og aften ammer, ellers har vi formået at klemme lidt morgen grød ned max ½ dl og til eftermiddag lidt yoghurt med frugt mos + kold nan3 til morgen og til aftensmaden. Hun har siden fredag tabt 400 g. Luna er bestemt ikke en stor pige i forvejen, 76 cm, nu 8,7 kg…og er aktiv, kravler og går langs ting og med sin skubbe vogn, har gjort det siden hun var 8 ½ .
Luna startede på indkøring til vuggestue for en uge siden. Tidligere sov hun formiddags lur fra 9.30-10.30…men den har vi fjernet da det passer bedre ind i vuggestue rytmen. Hvor de spiser frokost allerede kl. 10.30 og børnene bliver herefter lagt til lur 11.15-11.30. så sover hun 1-2 timer og så får hun en eftermiddagslur ved 16.00 tiden. Det er endnu ikke helt afprøvet i vuggestuen da Luna indtil nu er kommet hjem efter frokost og taget lurerne hjemme. Hun sover natten igennem fra 20/21 til 6.30/7.10
Hvad skal vi gøre, vi er meget bekymret for hendes appetit og dermed hendes vægttab.
Hilsen Lunas mor, Line