Hoste - 12 mdr.

20. august 2008

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Hoste - 12 mdr.

Kære Helen,

Tak for dit lange gode svar sidste gang, da jeg spurgte på sovevane/maridt om natten.

Vi har fuldt dit forslag som godt som muligt og det er blevet meget bedre. Jeg tror især det har haft meget med tryghed at gøre.

Vi er desværre nu ramt af en andet problem - hoste, som har stået på siden begyndelse af juli.

I starten troede vi at det var almindelig forkølelse, da de ofte får en masse ting, når de starter i dagpleje, som hun gjor den 23 juni. Men da vi kom hjem fra ferie i juli kontaktede jeg lægen. Hun har nu været til læge et utal af gange og de kan ikke høre noget på hendes lunger. MEN......hun får nogle hoste anfald som kan vare op til en halv time og i starten var de meget hyppige, men er nu aftaget pga medicin.

Hun hoster også så meget at hun ofte kaster sin mad op, hvilket har medført at hun jo taber sig. Hun har heldigvis været godt istand, så hun har lidt at gi af:-)

Efter 3 gange hos lægen fik hun Bricanyl i flydende form. De fik hun så i 2 uger uden at det hjalp og det blev så slemt at vi tog til vagtlægen, som ikke ville give hende noget andet, da han synes det var bedre at gå til vores egen læge næste dag. Det gjor ...

Annonce

... vi så og hendes medicin blev det ændret til en Bricanyl i en spacer. Det fik hun så i 2 uger igen og stadigvæk var det ikke blevet godt.

I sidste uge, måtte vi så afsted igen til lægen - mandag, da weekend havde været helt forfærdlig og vores stakkels pige fik ikke 20 min søvn, før hun fik et nyt hoste anfald. I mandags fik så ordinerede Spirocort, som hun skal have sammen med Bricanyl 2 gange dagligt. Det har så hjulpet, men det er stadigvæk ikke godt. Ca 3-5 gange om uge får hun så kraftig hoste at hendes mad kommer op. Det er især om aften.

Hun har været lidt forkølet men ikke noget særligt. Vi har ikke nogen gulvtæpper i huset og der bliver støvsuget hver dag.

Har du nogle forslag til hvordan vi kan få bugt med hendes hoste, da vi er rigtig kede af at hun får spacer med det stærke medicin. Vi har fået at vide fra mange at det hæmmer dem meget. Det synes jeg også, at jeg kan fornemme på hende, da hun ikke virker lige så stærk i kroppen, som for 4 uger siden. Det gør det selvfølgelig ikke bedre at hun hoster meget af sin mad op igen.

Håber meget at du kan hjæpe vores lille pige, så hun kan få fred til at sove....

Med venlig hilsen
Mor og Far

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

Annonce

Viden om børn:

Pusleplads til baby

Der er flere tusinde gange, du skal skifte dit barn, hvis det bruger ble i ca. tre år. Sørg derfor for at indrette en god pusleplads - altså et sted hvor barnet ligger trygt og godt, og hvor du ikke får ondt i ryggen af de mange bleskift.

- Sørg for at puslepladsen passer i højden til den person, som hyppigst skifter barnet.

- Sørg for at have alt, hvad du skal bruge inden for rækkevidde. Når dit barn ligger på puslebordet, må du af sikkerhedshensyn ikke gå fra...

Læs mere i Babylex

Tænder

Der er stor forskel på, hvornår børn får deres første tænder. Nogle bliver født med en tand eller to. Andre er over et år før den første tand melder sig.

De fleste børn får dog deres første tænder omkring 6 mdr.´s alderen og vil have et komplet sæt tænder omkring 3 års alderen, dvs. 20 tænder.

Mange børn får ondt i gummerne, når tænderne bryder igennem. Her kan det hjælpe med en bidering, eller noget koldt at bide i f.eks. et stykke agurk. Skær en skive agurk på...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg ved, at du ikke kan træffe beslutninger på vores vegne, men alligevel vil jeg meget gerne høre dine tanker ud fra din erfaring og viden om børn ...

Dine tanker har tidligere hjulpet os med en afklaring og en beslutning, som set i bakspejlet var den helt rigtige - for os alle tre.

Håber, du igen kan hjælpe os videre mod en beslutning.

Mange varme hilsner,
Hønemor