Brev:
Hoste - 12 mdr.
20. august 2008
Alder:
12 mdr.
Hoste - 12 mdr.
Kære Helen,
Tak for dit lange gode svar sidste gang, da jeg spurgte på sovevane/maridt om natten.
Vi har fuldt dit forslag som godt som muligt og det er blevet meget bedre. Jeg tror især det har haft meget med tryghed at gøre.
Vi er desværre nu ramt af en andet problem - hoste, som har stået på siden begyndelse af juli.
I starten troede vi at det var almindelig forkølelse, da de ofte får en masse ting, når de starter i dagpleje, som hun gjor den 23 juni. Men da vi kom hjem fra ferie i juli kontaktede jeg lægen. Hun har nu været til læge et utal af gange og de kan ikke høre noget på hendes lunger. MEN......hun får nogle hoste anfald som kan vare op til en halv time og i starten var de meget hyppige, men er nu aftaget pga medicin.
Hun hoster også så meget at hun ofte kaster sin mad op, hvilket har medført at hun jo taber sig. Hun har heldigvis været godt istand, så hun har lidt at gi af:-)
Efter 3 gange hos lægen fik hun Bricanyl i flydende form. De fik hun så i 2 uger uden at det hjalp og det blev så slemt at vi tog til vagtlægen, som ikke ville give hende noget andet, da han synes det var bedre at gå til vores egen læge næste dag. Det gjor vi så og hendes medicin blev det ændret til en Bricanyl i en spacer. Det fik hun så i 2 uger igen og stadigvæk var det ikke blevet godt.
I sidste uge, måtte vi så afsted igen til lægen - mandag, da weekend havde været helt forfærdlig og vores stakkels pige fik ikke 20 min søvn, før hun fik et nyt hoste anfald. I mandags fik så ordinerede Spirocort, som hun skal have sammen med Bricanyl 2 gange dagligt. Det har så hjulpet, men det er stadigvæk ikke godt. Ca 3-5 gange om uge får hun så kraftig hoste at hendes mad kommer op. Det er især om aften.
Hun har været lidt forkølet men ikke noget særligt. Vi har ikke nogen gulvtæpper i huset og der bliver støvsuget hver dag.
Har du nogle forslag til hvordan vi kan få bugt med hendes hoste, da vi er rigtig kede af at hun får spacer med det stærke medicin. Vi har fået at vide fra mange at det hæmmer dem meget. Det synes jeg også, at jeg kan fornemme på hende, da hun ikke virker lige så stærk i kroppen, som for 4 uger siden. Det gør det selvfølgelig ikke bedre at hun hoster meget af sin mad op igen.
Håber meget at du kan hjæpe vores lille pige, så hun kan få fred til at sove....
Med venlig hilsen
Mor og Far