Eksem og creme

17. august 2008

Kategori:
Alder:
15 mdr.

Eksem og creme

Hej Helen.

Jeg har lige et lille spørgsmål.

Thea har i et længere stykke tid haft eksem på ryg og mave som er ved at spræde sig til arme og ben.

Har været ved læge to gange og først anden gang gik han med til at hun skulle allergitestes fordi jeg insisterede på det, da det jo ikke går væk. Så nu går vi og venter på indkaldelse på sygehuset.

Nogle dage er det mere slemt end andre og der er det helt mørkerødt og kæmpe plamager over det hele, det ser voldsomt ud og jeg har taget billeder af det som jeg havde tænkt mig at tage dem med på ...

Annonce

... sygehuset og vise hvis det nu ikke er så slemt der, så kan de da se hvordan det nogle gange ser ud.

Nå men til sagens kerne:o)

Når det er så rødt tror jeg det svier og klør på hende, jeg ville høre om jeg kan bruge nogle cremer der virker beroligende eller lokalbedøvende? Jeg brugte engang noget til mit eksem der hed noget i stil med sylokain (staves sikkert ikke sådan hehe..)

Men har du ellers andre ideer til hvad jeg kan smørre hende med da jeg efterhånden har prøvet alverdens cremer..

Håber du kan hjælpe lidt.

Med venlig hilsen
Nadja

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

Annonce

Viden om børn:

Naturlægemidler - børn

Naturlægemidler er en særlig gruppe lægemidler, der ofte indeholder tørrede planter, plantedele, eller udtræk af planter.

Naturlægemidler er frihandelslægemidler, hvilket betyder, at de ikke behøver blive solgt på et apotek. Læge og apotek behøver således ikke at være involveret i behandlingen, og derfor kan naturlægemidler kun godkendes til behandling af "lettere sygdomme".

Naturlægemidler anbefales ikke til børn under 2 år uden lægens anvisning....

Læs mere i Babylex

Bleudslæt

Bleudslæt ses som rødme på numsen. Det kan være små røde pletter, men det kan også være store røde skjolder på huden. Der kan gå hul og komme sår, hvis det er rigtig slemt.

Bleudslæt opstår ofte, hvis barnet har haft en ble på for længe, der har været for våd af tis eller afføring. Det er syren i urin og afføring, der så ødelægge barnets hud. Børn kan også blive røde i numsen i forbindelse med diarré, hvor man måske ikke når at opdage at barnet har noget i bleen og derfor ikke...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

1000 tak for dine altid gode råd, det har virkelig hjulpet os til at få styr på hverdagen.

Tak fra mor til dreng på 5 måneder.