Brev:
Svækket appetit pga sygdom
22. marts 2004
Alder:
6 mdr.
Svækket appetit pga sygdom
Hej
Jeg har en datter på snart 6 måneder. Hun ammes og er startet på at få en portion grød om dagen. For 2 uger siden blev hun forkølet og ville da ikke spise så meget under amningerne (og grøden ville hun ikke ha).
For en uge siden fik hun høj feber og hun fik konstateret ørebetændelse (penicillin kuren er afsluttet). Det siger sig selv at hun ikke har den bedste appetit med disse forudsætninger. I disse 2 uger har hun ikke taget på i vægt uden hun har tabt sig lidt (gået en halv kurve ned). Desuden så gylper hun usædvanlig meget, det kan være op til 1-2 timer efter det at hun har spist. Nogle gange er gylpet helt gennemsigtigt og lugter grimt.
Jeg er lidt bekymret for hvor lang tid man kan acceptere at et barn på 6 måneder har svækket appetit? Hvorfor gylper hun så meget, kan det være noget ved grøden hun ikke kan tåle? Vil min mælkeproduktion kunne reetableres når hun vil ha mere mad?
Min læge sade at jeg skal lade være med at give hende mere skemad, indtil vi ser at hun tar på i vægt igen - hvad siger du til det?
Hun er for det meste glad og tilfreds.
På forhånd tak
Venlig hilsen
Johanna