Brev:
Sove rytme og modermælkserstatning
17. juni 2007
Alder:
5 mdr.
Sove rytme og modermælkserstatning
Hejsa..
ja nu har jeg kikket meget med her på siden... Og synes man får svar på mange af ens spørgsmål...
Men jeg har en lille problem med min lille søn på 5 uger... Han har meget svært ved at falde til ro ( sove ).. Og det har han stort set haft lige siden fødselen... Han får MME da jeg ikk har noget næring i min mælk til han bliver mæt nok... På 3 uger har han desværre kun taget 250 g på, og det er ikk meget. Så min sundhedsplejerske sagde jeg skulle give ham MME ved siden af bryst.....
Men det er bare når han har fået fra mig af først og jeg efter ca 15 min giver ham MME så kommer meget af det op igen selvom han er oppe og bøvse flere gange.... Det sagde min sundhedsplejerske jeg skulle .... Men hvis jeg kun giver ham MME uden at han har fået bryst hos mig først, så bliver det i ham, men det med at falde i søvn efterfølgende det har han lidt svært ved.... han kan være vågen i flere timer... Hvor tit skal jeg give ham MME når han ikk får sovet imellem måltiderne??? Når han får MME så drikker han ca 180 ml... Er det for meget??
Han sover fint igennem om natten. Han kan sagens nøjes med bryst om natten.. Sover ca 7-8 om natten og får bryst ca 2-3 gange.. Men det med at sove om dagen, det har han svært ved... jeg kan går huset tyndt for han falder til ro, men sover ikk meget når han så sover...
Jeg har kørt et skema på ham hvornår han sov og var vågen.. Over 14 timer i døgnet får han ikke. Er det ikke lige lidt for så lille en størrelse??
Jeg synes efterhånden det er svært, prøver virkelig at gøre tingene så godt som muligt......
Håber du kan hjælpe !!
På forhånd tak....
Hilsen Pia og Elias på 5 uger ....