Sove rytme og modermælkserstatning

17. juni 2007

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Sove rytme og modermælkserstatning

Hejsa..

ja nu har jeg kikket meget med her på siden... Og synes man får svar på mange af ens spørgsmål...

Men jeg har en lille problem med min lille søn på 5 uger... Han har meget svært ved at falde til ro ( sove ).. Og det har han stort set haft lige siden fødselen... Han får MME da jeg ikk har noget næring i min mælk til han bliver mæt nok... På 3 uger har han desværre kun taget 250 g på, og det er ikk meget. Så min sundhedsplejerske sagde jeg skulle give ham MME ved siden af bryst.....

Men det er bare når han har fået fra mig af først og jeg efter ca 15 min giver ham MME så kommer meget af det op igen selvom han er oppe og bøvse flere gange.... Det sagde min sundhedsplejerske jeg skulle .... Men hvis jeg kun giver ham MME uden at han har fået bryst hos mig først, så bliver det i ham, men det med at falde ...

Annonce

... i søvn efterfølgende det har han lidt svært ved.... han kan være vågen i flere timer... Hvor tit skal jeg give ham MME når han ikk får sovet imellem måltiderne??? Når han får MME så drikker han ca 180 ml... Er det for meget??

Han sover fint igennem om natten. Han kan sagens nøjes med bryst om natten.. Sover ca 7-8 om natten og får bryst ca 2-3 gange.. Men det med at sove om dagen, det har han svært ved... jeg kan går huset tyndt for han falder til ro, men sover ikk meget når han så sover...

Jeg har kørt et skema på ham hvornår han sov og var vågen.. Over 14 timer i døgnet får han ikke. Er det ikke lige lidt for så lille en størrelse??

Jeg synes efterhånden det er svært, prøver virkelig at gøre tingene så godt som muligt......

Håber du kan hjælpe !!

På forhånd tak....

Hilsen Pia og Elias på 5 uger ....

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Mælkedranker

Nogle børn drikker så meget mælk, at det tager pladsen op for den egentlige mad. Disse børn kalder man for mælkedrankere.

De første 6 måneder vil det lille barn naturligt leve af mælk, men i takt med at barnet bliver ældre, begynder at spise mere og mere rigtig mad, så er det vigtigt, at mængden af mælk skrues gradvist ned. Hvis barnet gennem for lang tid lever mest af mælk, vil barnet kunne komme til at mangle vigtige næringstoffer - som naturligt indtages via en almindelig sund...

Læs mere i Babylex

Colostrum (råmælk)

Colostrum er navnet på den mælk der dannes i brystet umiddelbart efter fødslen. Dette kaldes også råmælk og alle kvinder vil danne råmælk, også selvom de føder for tidligt.

Råmælken er meget proteinrig og indeholder antistoffer som er med til at bekytte barnet mod sygdomme og beskytte imunforsvaret. Antistofferne beskytter mod sygdomme ved at beklæde tarmsystemet indvendigt, så bakterier mv. trænger ind i tarmen.

Colostrum er fed og gullig. Den kommer i små...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tak for din altid rigtigt gode brevkasse, med masser af nyttige råd og gode, personlige og vedkommende svar.

Jeg glæder mig altid til at modtage svar fra dig.

Sebastians mor