Prinsessen på ærten nægter at sove

29. august 2006

Kategori:
Alder:
13 mdr.

Prinsessen på ærten nægter at sove

Hej

Vi har kigget efter ærten under alle edderdunsdynerne og madrasserne men der er ingen :-)

Vores datter på 13 mdr har fået den tossede ide at vågne skrigende op præcis kl. 01.50 hver nat.

Det startet efter at hun i feb. 06 havde RS-virus (fra fødslen og til feb. 06 har hun sovet igennem til ca. kl. 06.00) og vi er flyttet (15. juni 06) og hun er startet i vuggestue (1. juli 06).

Hun står op ved kl. 6-6.30 og sover så første gang kl. 9.30 og sover ca. 30-60 min. (da hun kun svært kan holde sig oprejst) næste gang hun sover er så ved 14.30-15 tiden og sover alt fra 20-90 min. (Vi har ligeledes også prøvet med at hun kun skal sove en gang til middag her sover hun ca. 20-50 min.).

Ifølge vuggestuen er hun en meget glad og aktiv pige som i øvrigt drikker meget i løbet af dagen.

Når hun bliver hentet ved 15.30-16 tiden og vi ...

Annonce

... derefter er kommet hjem starter skrigeturen igen - hun virker træt og drikker op mod 1/2 liter vand indenfor 30-60 min. efter vi er kommet hjem - vi skal simpelthen være 100 procent om hende hele tiden indtil hun falder i søvn.

Hun bliver lagt i seng kl. 19.30 og sover fint indtil hun nærmer sig kl. 01.50, hvor hun så er vågen 4-5 gange resten af natten, hvor hun skriger utrøsteligt, samt at hun drikker op til 1/2 liter vand

Vi har bl.a. prøvet følgende:

- går tur i barnevogn til hun sover.
- sidde med hende på armen til hun sover for senere at lægge hende i seng.
- siddet med hende på armen til hun er lige ved at sove og så lagt hende i seng.

Dog uden held.

Hun er den yngste af en søskendeflok på 4. Vi kender ikke til det her problem fra nogen af de andre børn vi har.

Må vi høre fra dig?

Hilsen Fiona's trætte forældre

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

Annonce

Viden om børn:

Epiduralblokade ved fødsel

En epiduralblokade bruges til fødende kvinder, når man ønsker at smertelindre dem fuldstændig under f.eks. udvidelsesfasen, hvorefter man så kan trappe bedøvelsen ned, og den fødende kan presse sit barn ud. Det kaldes også en rygmarvsbedøvelse.

Man har på danske fødesteder idag mulighed for at få en "walking epidual", hvor den fødende har mulighed for at bevæge sig lidt mere. Den tager toppen af smerterne, men er ikke så kraftigt bedøvende, som en egentlig epiduralblokade er.

Læs mere i Babylex

Fødder

På grund af den trange plads i livmoderen, bliver mange børn født med indaddrejede fødder. Det kan være den ene fod eller begge. Små børn fødes også let hjulbenede. Det har ofte ingen betydning, og det retter sig efterhånden, som barnet bliver ældre. Nogle børn bliver født med klumpfod, også kaldet varusfod eller talipes equinovarus. Dette kræver speciel behandling.

Den sunde babyfod er bred og med en smal hæl. Barnet kan let sprede sine tæer. Alle børn er platfodet indtil...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen & Co.

Jeg har gjort det før, og det kan måske virke af for meget, at jeg nu gør det igen, men synes endnu engang, at jeg vil sende en tak til dig Helen og hvem end der ellers sidder bag hjemmesiden.

Nu med datter nr. to og efter syv ugers bekendskab med nyeste arving, finder jeg mig selv en lørdag aften helt i panik over, om vi da bare slet ikke kan finde ud af at have en baby. Og wupti på fem minutter har jeg fundet flere lign tilfælde af frustrerede mødre, der beskriver scenarier, der minder om det jeg sidder i. Med et bliver min situation helt "normal" og efterfølgende kan jeg med stor ro læse dine konstruktive svar, som jeg endnu engang finder både kompetente, letforståelige og direkte anvendliege (nu håber jeg også baby-pigen gør det;) )

Så igen stor ros herfra - det er en super hjemmeside!

Med lidt mere ro i mor-sindet sendes en stor TAK herfra.