Brev:
Prinsessen på ærten nægter at sove
29. august 2006
Alder:
13 mdr.
Prinsessen på ærten nægter at sove
Hej
Vi har kigget efter ærten under alle edderdunsdynerne og madrasserne men der er ingen :-)
Vores datter på 13 mdr har fået den tossede ide at vågne skrigende op præcis kl. 01.50 hver nat.
Det startet efter at hun i feb. 06 havde RS-virus (fra fødslen og til feb. 06 har hun sovet igennem til ca. kl. 06.00) og vi er flyttet (15. juni 06) og hun er startet i vuggestue (1. juli 06).
Hun står op ved kl. 6-6.30 og sover så første gang kl. 9.30 og sover ca. 30-60 min. (da hun kun svært kan holde sig oprejst) næste gang hun sover er så ved 14.30-15 tiden og sover alt fra 20-90 min. (Vi har ligeledes også prøvet med at hun kun skal sove en gang til middag her sover hun ca. 20-50 min.).
Ifølge vuggestuen er hun en meget glad og aktiv pige som i øvrigt drikker meget i løbet af dagen.
Når hun bliver hentet ved 15.30-16 tiden og vi derefter er kommet hjem starter skrigeturen igen - hun virker træt og drikker op mod 1/2 liter vand indenfor 30-60 min. efter vi er kommet hjem - vi skal simpelthen være 100 procent om hende hele tiden indtil hun falder i søvn.
Hun bliver lagt i seng kl. 19.30 og sover fint indtil hun nærmer sig kl. 01.50, hvor hun så er vågen 4-5 gange resten af natten, hvor hun skriger utrøsteligt, samt at hun drikker op til 1/2 liter vand
Vi har bl.a. prøvet følgende:
- går tur i barnevogn til hun sover.
- sidde med hende på armen til hun sover for senere at lægge hende i seng.
- siddet med hende på armen til hun er lige ved at sove og så lagt hende i seng.
Dog uden held.
Hun er den yngste af en søskendeflok på 4. Vi kender ikke til det her problem fra nogen af de andre børn vi har.
Må vi høre fra dig?
Hilsen Fiona's trætte forældre