Søvn i børnehaven - del II

13. marts 2018

Kategori:
Alder:
2 år, 3 mdr.

Søvn i børnehaven - del II

Hej Helen,

Tak for dine gode råd i min sidste henvendelse.

Jeg har nu undersøgt det med børnehaven, og det er ikke fordi der er andre børn der larmer, at vores datter vågner. Der er en pædagog som er hos børnene indtil de sover, og det kan ikke lade sig gøre, at vedkommende bliver der hele tiden. Jeg har så forespurgt, om vores datter evt. kan komme ud i en barnevogn og sove, men det kan kun lade sig gøre indtil efter påske, hvor der kommer nye børn i vuggestuen. Og der er ikke plads til at vi har vores egen barnevogn stående. Så vi må leve med at vores datter sover korte lure - idag sov hun kun i 20 min. Så vi lagde hende i seng kl. 19.25 og hun sov allerede 19.45 - hun var bare rigtig træt! Så nu er vi spændt på, hvor længe hun sover i morgen tidlig.

De har valgt at lave det om i institutionen, så børnene fremadrettet ...

Annonce

... først bliver rykket fra vuggestuen til børnehaven, når de er 3 år - det ville jeg ønske havde været tilfældet for vores datter, som blev rykket da hun var 2,5 år. Nu vil vi prøve at lægge hende til at sove noget tidligere om aftenen, så hun forhåbentlig kan få indhentet noget af den søvn, som hun ikke får om dagen.

Hvornår stopper børn generelt med at sove middagslur? Bør man da lægge dem tidligere i seng, så de sover flere timer om natten? Jeg synes at vores datter påvirkes af for lidt søvn ift. Energi, humør og appetit, så jeg vil gerne give hende de bedste rammer, for at hun får den søvn hun skal have.

Sidste spørgsmål - jeg synes at have læst, at du kun giver råd og vejledning i din brevkasse til og med det 3. År - er det korrekt? Hvad skyldes det, at det ikke gives til større børn?

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
En mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

2. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Basker med armene

Hej Helen Er nød til at udtrykke en bekymring, som er kommet på det sidste....

Annonce

Viden om børn:

Ufrivillig natlig vandladning

Når børn tisser i sengen om natten, så kalder man det ufrivillig natlig vandladning, sengevædning eller Enuresis. Og der kan være flere årsager til at børn tisser i sengen om natten.

1. Arvelighed. Hvis mor og/eller far har tisset i sengen om natten, så er sandsynligheden for at barnet kommer til det større.

2. Hormoner. Det antidiuretiske hormon (ADH) udskilles fra hjernen om natten og skal nedsætte urinproduktionen om natten. Men nogle børn er lidt længere tid...

Læs mere i Babylex

Akupunktur

Der findes mange former for akupunktur. Oprindeligt er akupunktur en gammel kinesisk behandlingsform, som går ud på, at man ved at sætte nåle ind forskellige steder i kroppen, blandt andet kan bedøve eller lindre smerte.

Behandlingen har været brugt i mange tusinde år. Det er en behandling, der baserer sig på en holistisk opfattelse af kroppen og hvor man med nåle regulerer energiblokeringer i kroppen.

Akupunktur er blevet mere og mere almindeligt at bruge i...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen..

Jeg er så glad for du ikke er længere end et tryk på powerknappen væk... tak for din brevkasse!!

Jeg har virkelig brug for dine råd og viden.

Hilsen
Thilde, mor til Louie 7 måneder