Brev:
Søvn i børnehaven - del II
13. marts 2018
Alder:
2 år, 3 mdr.
Søvn i børnehaven - del II
Hej Helen,
Tak for dine gode råd i min sidste henvendelse.
Jeg har nu undersøgt det med børnehaven, og det er ikke fordi der er andre børn der larmer, at vores datter vågner. Der er en pædagog som er hos børnene indtil de sover, og det kan ikke lade sig gøre, at vedkommende bliver der hele tiden. Jeg har så forespurgt, om vores datter evt. kan komme ud i en barnevogn og sove, men det kan kun lade sig gøre indtil efter påske, hvor der kommer nye børn i vuggestuen. Og der er ikke plads til at vi har vores egen barnevogn stående. Så vi må leve med at vores datter sover korte lure - idag sov hun kun i 20 min. Så vi lagde hende i seng kl. 19.25 og hun sov allerede 19.45 - hun var bare rigtig træt! Så nu er vi spændt på, hvor længe hun sover i morgen tidlig.
De har valgt at lave det om i institutionen, så børnene fremadrettet først bliver rykket fra vuggestuen til børnehaven, når de er 3 år - det ville jeg ønske havde været tilfældet for vores datter, som blev rykket da hun var 2,5 år. Nu vil vi prøve at lægge hende til at sove noget tidligere om aftenen, så hun forhåbentlig kan få indhentet noget af den søvn, som hun ikke får om dagen.
Hvornår stopper børn generelt med at sove middagslur? Bør man da lægge dem tidligere i seng, så de sover flere timer om natten? Jeg synes at vores datter påvirkes af for lidt søvn ift. Energi, humør og appetit, så jeg vil gerne give hende de bedste rammer, for at hun får den søvn hun skal have.
Sidste spørgsmål - jeg synes at have læst, at du kun giver råd og vejledning i din brevkasse til og med det 3. År - er det korrekt? Hvad skyldes det, at det ikke gives til større børn?
På forhånd tak.
Med venlig hilsen
En mor