Opfølgende spørgsmål - hjælp med at sove i egen seng

4. marts 2018

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Opfølgende spørgsmål - hjælp med at sove i egen seng

Hej Helen

Jeg har et opfølgende spørgsmål til mit brev om at lære min søn at sove i hans egen seng. Først mange tak for dine råd de har hjulpet rigtig meget.

Vi har nu øvet i at sove i hans egen seng i 10 dage og synes det går godt. Han kan falde i søvn selv og når han vågner om natten er det efterhånden nok at ligge en hånd på ham så han kan mærke os.
Han sover i hans tremmeseng som står op af vores og vi har taget siden af. Han vågner som regel 3-4 gange om natten stadigvæk, men er en stor forbedring fra hver 2 time.

Vi har stadigvæk en udfordring med at han vågner mellem 4-5 hver morgen og vi kan ikke få ham til at sove igen. Han er dybt ulykkelig og græder rigtig meget hvis vi lader ham ligge i sengen.
Vi har prøvet at give ham vand, amme ham og tage ham op for at få ham til at falde til ro og ligge ham ned igen, men hver gang vi ligger ham så begynder han at græde igen.

Han virker ikke som om han er speciel sulten eller tørstig for han ammer meget og han spiser hele ikke mere morgenmad end han plejer.

Han virker stadigvæk træt og det ødelægger lidt ...

Annonce

... hele dagen før han er træt i løbet af dagen når han står så tidligt op.

Hans dag ser typisk sådan ud

Kl 4-5 vågner og bliver ammet. Prøver at få ham til at sove uden held

Kl 6 står vi op og han for

Kl 7-8 Er han så træt at han er nødt til at sove igen. Sover som regel kun en time

Kl 9 får frugt og frugtmos

Kl 10-11 er han så træt igen at han er nødt til at sove lidt før

Kl 12 frokost

Kl 14 ammes og bliver lagt til middags lur

Kl 16 grød og frugt

kl 18 aftensmad

Kl 20 i seng

Måske vågen en gang

Sover til omkring kl 24 og bliver ammet

Vågen måske en enkelt gang efter

Kl 4-5 vågen og vil ikke sove

Mit spørgsmål er hvordan for vi ham til at sove lidt længere om morgenen?
Han har aldrig været et barn der sover meget, men vi ville gerne han ville sove til kl 6 både for vores skyld, men mest fordi han virker træt og ikke trives.

Vi er bange for at lære ham at det er morgen kl 5 eller ødelægge alt det han har lært med at sove selv ved at tage ham op vores seng.

Han bliver 8 måneder den 11 marts

Mange tak for hjælpen
Maria

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Ymer og ylette

Sundhedsstyrelsen fraråder, at børn under 12 måneder får ymer og ylette, da proteinindholdet er for højt.

Læs mere i Babylex

Optøning af spædbarnsmad

Hvis du gerne vil have små portioner skemad klar i fryseren, så er det vigtigt at følge disse retningslinjer:

- Nedfrysning skal foregå hurtigt efter, at maden er tilberedt. Maden fryses ned i små bøtter eller poser, som er beregnet til frysning af (baby)mad.

- Maden kan opbevares en månedstid i fryseren, når temperaturen holdes på -18 grader eller derunder. Den begrænsede periode er fastsat for at sikre en god smag i maden.

- Mad som har været...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for en virkelig god brevkasse/side. Du gør et fantastisk stykke arbejde.

Kærligste Hilsener
Mia, gravid med sit første barn.