Brev:
Opfølgende spørgsmål - hjælp med at sove i egen seng
4. marts 2018
Alder:
8 mdr.
Opfølgende spørgsmål - hjælp med at sove i egen seng
Hej Helen
Jeg har et opfølgende spørgsmål til mit brev om at lære min søn at sove i hans egen seng. Først mange tak for dine råd de har hjulpet rigtig meget.
Vi har nu øvet i at sove i hans egen seng i 10 dage og synes det går godt. Han kan falde i søvn selv og når han vågner om natten er det efterhånden nok at ligge en hånd på ham så han kan mærke os.
Han sover i hans tremmeseng som står op af vores og vi har taget siden af. Han vågner som regel 3-4 gange om natten stadigvæk, men er en stor forbedring fra hver 2 time.
Vi har stadigvæk en udfordring med at han vågner mellem 4-5 hver morgen og vi kan ikke få ham til at sove igen. Han er dybt ulykkelig og græder rigtig meget hvis vi lader ham ligge i sengen.
Vi har prøvet at give ham vand, amme ham og tage ham op for at få ham til at falde til ro og ligge ham ned igen, men hver gang vi ligger ham så begynder han at græde igen.
Han virker ikke som om han er speciel sulten eller tørstig for han ammer meget og han spiser hele ikke mere morgenmad end han plejer.
Han virker stadigvæk træt og det ødelægger lidt hele dagen før han er træt i løbet af dagen når han står så tidligt op.
Hans dag ser typisk sådan ud
Kl 4-5 vågner og bliver ammet. Prøver at få ham til at sove uden held
Kl 6 står vi op og han for
Kl 7-8 Er han så træt at han er nødt til at sove igen. Sover som regel kun en time
Kl 9 får frugt og frugtmos
Kl 10-11 er han så træt igen at han er nødt til at sove lidt før
Kl 12 frokost
Kl 14 ammes og bliver lagt til middags lur
Kl 16 grød og frugt
kl 18 aftensmad
Kl 20 i seng
Måske vågen en gang
Sover til omkring kl 24 og bliver ammet
Vågen måske en enkelt gang efter
Kl 4-5 vågen og vil ikke sove
Mit spørgsmål er hvordan for vi ham til at sove lidt længere om morgenen?
Han har aldrig været et barn der sover meget, men vi ville gerne han ville sove til kl 6 både for vores skyld, men mest fordi han virker træt og ikke trives.
Vi er bange for at lære ham at det er morgen kl 5 eller ødelægge alt det han har lært med at sove selv ved at tage ham op vores seng.
Han bliver 8 måneder den 11 marts
Mange tak for hjælpen
Maria