Brev:
Søvn og indtryk
2. marts 2018
Alder:
2 mdr.
Søvn og indtryk
Kaere Helen,
Tak for dine raad til Oskar og mig. Oskar har fortsat problemer med at falde til ro og sove, men vi arbejder stille og roligt med det. Naar han skal sove, graeder han ofte et stykke tid, foer jeg faar ham vugget til ro i mine arme. Vi har forsoeft at laegge ham tidligere for at se om det maaske er fordi han er overtraet, men det goer ikke nogen forskel.
Mens vi arbejder paa det, har jeg et mere generelt spoergsmaal om hans natte rutine. Vi forsoeger at laegge ham, saa han sover omkring kl 19 - nogen gange bliver det lidt tidligere og andre gange lidt senere, da han ikke endnu foelger nogen fast rutine i sin dag. Han sover saa, kun afbrudt af mad (stadig cirka hver anden time), indtil omkring kl 7-7.30 naeste morgen. Lyder det fornuftigt eller er det for langt et straek uden at han har vaagen-tid? Jeg har forsoegt at finde raadgivning paa nettet, men der er mange forskellige anbefalinger.
Et andet spoergsmaal er omkring hans feeding-intervaller om natten. Jeg forstod fra din sidste mail, at vi langsomt skal vaenne ham til at sove laengere straek, men min boernelaege her, mener at babyer fra de er omkring 3 mdr burde kunne sove igennem hele natten uden at spise. For mig lyder det ikke helt realistisk. Hvad mener du?
Hvis du har yderligere raad til, hvordan vi kan oege hans soevn intervaller om natten, vil det vaere velkomment. Jeg forsoeger, naar han vaagner to timer efter sidst at have spist, at vugge ham til ro, give ham sutten, men hvor lang tid skal jeg give ham foer jeg accepterer at han rent faktisk er sulten og skal have mad? Skal han have lov til at graede? Han skal jo helst ikke vaagne helt op, saa han faar svaert ved at falde i soevn igen. Han tager fortsat rigtig fint paa i vaegt, saa det burde ikke vaere fordi han mangler mad.
Endelig har jeg et spoergsmaal omkring hans personlighed, og hvordan det virker til at paavirke hans ro og soevn. Han er utrolig nysgerrig og kigger og kigger paa alt. Det er som om han ikke selv kan finde ud af at slukke for hans nysgerrighed og alle indtrykkene faar ham til at blive overgearet og han kan saa ikke falde til ro og falde i soevn. Han udviser heller ingen traethedstegn selv efter 1.5-2 timers vaagentid men bliver ved med at koere i "aktiv". Har du nogen gode raad til, hvordan vi kan hjaelpe ham til langsomt at slukke for "sug indtryk ind-knappen", saa han begynder at geare ned til soevn?
Paa forhaand mange tak og de bedste hilsner
Ditte og Oskar