Brev:
7.5 måned dreng kan ikke sove selv
22. februar 2018
Alder:
7 mdr.
7.5 måned dreng kan ikke sove selv
Hej Helen
Jeg har en søn på nu 7.5 måneder, han har siden fødslen haft udfordringer med at sove.
Han sover meget korte stræk om natten på max 3 timer og som regel så sover han stræk på 1-2 timer. Derudover så har han altid helst ville sove på min mave, jeg kan nu få ham til at sove i hans barnevogn om dagen men om natten vil han kun sove på min mave eller i min armhule. Når han vågner om natten så vil han have brystet for at komme videre i søvnen. Han vil også helst kun ammes i søvn.
Vi har prøvet at ligge ham i hans seng når han sover halvt efter han er blevet ammet, men han vågner med det samme han kommer væk fra brystet. Mange nætter kan jeg ikke engang ligge ham ved siden af mig i vores seng og ender med at sidde op og halv sove med ham det meste af natten.
Jeg er ved at være meget træt og har brug for at han lære at sove selv.
Hvordan kan vi lære ham at falde i søvn i hans egen seng og sove der og hvordan lære vi ham at han ikke skal ammes i søvn hver gang han vågner om natten?
Vi håber selvfølgelig at hvis han lærer at falde i søvn selv så lærer han også at sove længere stræk eller hænger det ikke sammen?
Vi har fået hjælp af en søvn coach til at ligge en plan for at lære ham at falde i søvn selv og vænne ham af med brystet. Men hun mener at når han bliver lagt i hans seng for at skulle sove så må man ikke tage ham op selvom han græder.
Jeg er virkelig i mod at man skal lade ham græde uden at tage ham op og vil gerne vide om dette er den eneste mulighed vi har for at lære ham at sove i sin egen seng?
Ellers er han en glad og frisk lille dreng. Han har kravlet i en måned nu og han spiser 3 måltider om dagen.
Mange tak for hjælpen
Med venlig hilsen
Maria