Brev:
Søvn 1 mdr. del III
16. februar 2018
Alder:
1 mdr.
Søvn 1 mdr. del III
Kaere Helen,
Tusind tak igen for dit svar. Det var rigtig hjaelpsomt og havde rigtig mange gode raad, vi kunne bruge. Oskar vokser rigtig fint - han tog 500 gr paa i loebet af den sidste uge, saa det har helt sikkert haft sin virkning, at jeg holdt op med at bruge nippleshields.
Vi kaemper dog stadig med soevnen. Oskar har svaert ved at falde i soevn (han sover fint naar vi koerer ham i barnevogn) ogsaa om natten, og har svaert ved at sove laengere lure. Han vaagner hver gang han har den mindste smule vaad ble. Han har tydeligvis en sart numse:-) Om natten vaagner han tit og ofte bare for at faa ren ble og saa tager det tid at faa ham til at sove igen. Og naar vi faar ham til at falde i soevn, eller naesten falde i soevn, saa vaagner han og protesterer saa snart vi laegger ham i hans egen lille seng, som staar lige ved siden af min sengekant. Vi koerer derfor om natten i lidt af en ond cirkel, hvor han vaagner, faar ren ble paa, faar mad og er saa lige ved eller faktisk faldet i soevn, og vaagner saa igen fordi han har tisset og vil skiftes igen. Han har saa svaert ved at falde i soevn uden at faa brystet igen og saa koerer vi fra det ene til det andet. Frustrerende for os begge og traettende selvfoelgelig fordi vi ikke faar nok soevn.
Vi bruger gode bleer, pampers swaddlers, som paastaar at nyfoedte burde bruge 10-12 bleer i doegnet og vi er vel paa det dobbelte.
Jeg har bestilt din bog om soevn, men det kommer til at vare noget tid, foer jeg faar den, da den ikke ligger elektronisk og vi bor i USA.
Paa forhaand mange tak og de bedste hilsner
Ditte