Søvn 1 mdr. del III

16. februar 2018

Kategori:
Alder:
1 mdr.

Søvn 1 mdr. del III

Kaere Helen,

Tusind tak igen for dit svar. Det var rigtig hjaelpsomt og havde rigtig mange gode raad, vi kunne bruge. Oskar vokser rigtig fint - han tog 500 gr paa i loebet af den sidste uge, saa det har helt sikkert haft sin virkning, at jeg holdt op med at bruge nippleshields.

Vi kaemper dog stadig med soevnen. Oskar har svaert ved at falde i soevn (han sover fint naar vi koerer ham i barnevogn) ogsaa om natten, og har svaert ved at sove laengere lure. Han vaagner hver gang han har den mindste smule vaad ble. Han har tydeligvis en sart numse:-) Om natten vaagner han tit og ofte bare for at faa ren ble og saa tager det tid at faa ham til at sove igen. Og naar vi faar ham til at falde i soevn, eller naesten falde i soevn, saa vaagner han og protesterer saa snart vi laegger ham i ...

Annonce

... hans egen lille seng, som staar lige ved siden af min sengekant. Vi koerer derfor om natten i lidt af en ond cirkel, hvor han vaagner, faar ren ble paa, faar mad og er saa lige ved eller faktisk faldet i soevn, og vaagner saa igen fordi han har tisset og vil skiftes igen. Han har saa svaert ved at falde i soevn uden at faa brystet igen og saa koerer vi fra det ene til det andet. Frustrerende for os begge og traettende selvfoelgelig fordi vi ikke faar nok soevn.

Vi bruger gode bleer, pampers swaddlers, som paastaar at nyfoedte burde bruge 10-12 bleer i doegnet og vi er vel paa det dobbelte.

Jeg har bestilt din bog om soevn, men det kommer til at vare noget tid, foer jeg faar den, da den ikke ligger elektronisk og vi bor i USA.

Paa forhaand mange tak og de bedste hilsner

Ditte

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Fødsel

En graviditet varer normalt 40 uger, men naturen er ikke altid sådan, og nogle gange går fødslen igang før, andre gange senere. Føder du mellem uge 37+0 og 41+6 siger man, at du har født til tiden.

Mange kvinder oplever plukveer i graviditeten. Det er sammentræninger af musklerne i livmoderen, og det er måden, at livmoderen forbereder sig til fødslen på. I starten er disse sammetræninger uregelmæssige, men i takt med at fødslen nærmer sig, bliver sammentrækningerne mere...

Læs mere i Babylex

Navn - navngivning

Alle børn skal have et navn - mindst et fornavn og et efternavn. Og dit barn skal have sit navn, før det fylder 6 måneder. I kan give jeres barn et navn på to måder: Enten ved dåb i folkekirken eller ved at ansøge om navngivning via Borger.dk.

Der er i princippet ikke nogen begrænsninger på antallet af fornavne, som du må kalde dit barn. Men der er regler for, hvilke navne du kan give dit barn. Som hovedregel må du ikke vælge et navn, der kan være til ulempe for dit barn.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tusind tak for svar. Selvom jeg inderst inde godt ved, at der nok ikke er det store at gøre ved vore urolige nætter - andet end at vente på hun bliver større - så er det altid rart at vende det med dig alligevel.

Jeg synes det er så synd, at du aldrig ser alle de små søde, som vi snakker om. Så her er ihvertfald et billede af vores lille datter - det glade barn.

Kærlig hilsen Stine