Søvn i børnehaven

15. februar 2018

Kategori:
Alder:
2 år, 8 mdr.

Søvn i børnehaven

Hej Helen,

Vores datter på 2,7 år blev efter nytår flyttet fra vuggestuen til børnehaven i den integrerede institution, hvor hun går. Opstarten der er gået rigtig godt og hun trives. Men hun er siden hun startede der gået fra at sove 1,5 times lur, til 1 time, og nu sover hun kun 30-40 minutter. Dette synes jeg er for lidt søvn til hendes alder. Hvad tænker du? Hun sover 10 timer om natten - fra 20.30-6.30 (hun tager 1 Time om at falde i søvn om aftenen). Når hun sover lur ude i barnevognen ...

Annonce

... herhjemme i weekenderne, så sover hun i 2 timer. Da hun sov i barnevognen i vuggestuen, sov hun ligeledes 2 timer. I børnehaven sover de mange børn sammen på madrassser indenfor.

Jeg ved ikke, om jeg skal opgive håbet om, at hun begynder at sove i længere tid i børnehaven. Og i stedet forsøge at lægge hende kl. 19, og så håbe på at hun sover i flere timer om natten, så hun får tilstrækkelig med søvn. Hvad tænker du?

På forhånd tak, og tak for en rigtig god brevkasse.

Med venlig hilsen
en mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

28. januar 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

2.5 årig dreng skubber, slår og river i hår

Hej Helen, Vi har før draget god nytte af dine svar, så vi forsøger os igen....

12. januar 2024 | Udvikling | 2 år, 7 mdr.

Vild dreng

Kære Helen Tak for dine gode råd i forhold til søvn. Dem vil vi forsøge at...

Annonce

Viden om børn:

Zoneterapi

Zoneterapi er en alternativ form for behandling, som bruges i flere situationer.

Nogle oplever, at det virker smertelindrende under fødslen, og andre synes, det hjælper, når deres barn græder meget på grund af mavekneb eller lignende.

Zoneterapeuter findes mange steder. Hvis man ønsker at få zoneterapi under sin fødsel, kan man spørge på fødestedet, om en jordemoder kan tilbyde dette. Hvis man ønsker at bruge zoneterapi til sit barn, så skal man selv finde en...

Læs mere i Babylex

Spinat

Når børn er 6 mdr gamle må de gerne begynde at få lidt spinat.

Du skal dog være opmærksom på, at spinat indeholder Nitrat, og det bør derfor ikke fylde mere end 1/10 af portionen eller alternativt kun gives med 14 dages mellemrum.

Læs mere i min bog Helens bog om børn og mad

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Hvor er det altså fedt, at kunne skrive alle sine dumme og til tider overflødige spørgsmål her, og så få et godt og brugbart svar fra dig.

Venligst Susan, mor til Anna 13 måneder