Brev:
Søvn i børnehaven
15. februar 2018
Alder:
2 år, 8 mdr.
Søvn i børnehaven
Hej Helen,
Vores datter på 2,7 år blev efter nytår flyttet fra vuggestuen til børnehaven i den integrerede institution, hvor hun går. Opstarten der er gået rigtig godt og hun trives. Men hun er siden hun startede der gået fra at sove 1,5 times lur, til 1 time, og nu sover hun kun 30-40 minutter. Dette synes jeg er for lidt søvn til hendes alder. Hvad tænker du? Hun sover 10 timer om natten - fra 20.30-6.30 (hun tager 1 Time om at falde i søvn om aftenen). Når hun sover lur ude i barnevognen herhjemme i weekenderne, så sover hun i 2 timer. Da hun sov i barnevognen i vuggestuen, sov hun ligeledes 2 timer. I børnehaven sover de mange børn sammen på madrassser indenfor.
Jeg ved ikke, om jeg skal opgive håbet om, at hun begynder at sove i længere tid i børnehaven. Og i stedet forsøge at lægge hende kl. 19, og så håbe på at hun sover i flere timer om natten, så hun får tilstrækkelig med søvn. Hvad tænker du?
På forhånd tak, og tak for en rigtig god brevkasse.
Med venlig hilsen
en mor