Putteritual af Baby 2 mdr

12. februar 2018

Kategori:
Alder:
1 mdr.

Putteritual af Baby 2 mdr

Hej Helen.

Vi har storesøster på 14 mdr og lillebror på 1 mdr. Begge børn sover inde hos os i soveværelset.

Jeg har læst at man kan begynde at indføre putteritual når baby er 2 mdr gammel. Lige nu sover lillebror jo hele tiden, her og der og uden rytme endnu. Men jeg vil gerne forberede mig på hvordan vi får indført en god rutine når han bliver de 2 mdr.

Jeg vil gerne undgå at skulle vippe/rokke/vugge alt for meget, det blev vores datter alt for afhængig af føler jeg og det var rigtig svært at få brudt og vænne hende til at sove når tingene ikke lige kan rokkes mere :) vil også rigtig gerne forsøge at vænne lillebror til at kunne falde lidt i søvn alene, mens man går ind og ud. Storesøster er stadig super meget afhængig af at jeg sidder ved siden af hende indtil hun sover. Hvis jeg forsøger at gå lidt ud bliver hun utrolig ked af det. Forståeligt nok da hun jo ikke er vant til at falde i søvn alene. Vil derfor gerne undgå samme situation med lillebror i fremtiden.

Tænker du at det er forsvarligt at lære ham at falde i søvn selv allerede nu eller er ...

Annonce

... det for tidligt?

Lillebror bruger sut ind i mellem da han har et kæmpe suttebehov! Storesøster har aldrig brugt sut, så det er meget nyt for mig hvordan man overhovedet bruger sådan en :)

Hvordan tænker du sutten kan bruges i forbindelse med aften putningen? Vil helst ikke have han ligger og sover mer den i munden hele natten, det er unødvendigt tænker jeg.. men kunne man bruge den til at skabe ro og tryghed indtil han falder i søvn? Vil gerne undgå at han vågner 100 gange om natten og "leder" efter en sut der er faldet ud..

Begge børn sover jo hos os i soveværelset. Er lidt bekymret for om det kan lade sig gøre at putte begge børn på samme tid, i samme rum, uden at særligt lillebror forstyrrer storesøster. Kan det lade sig gøre tror du?

Storesøster får mælk på sengekanten mens hun hører spilledåse og jeg synger og ligges derefter i tremmeseng, hvor jeg så sidder ved siden af indtil hun falder i søvn. Har du forslag til hvordan jeg konkret kan gøre når jeg står med to der skal putte på samme tid?

På forhånd mange tak,

Med venlig hilsen
mor til to

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Tvillingefødsel

Det er altid noget ganske særligt at få et barn, men at få to på en gang er noget helt specielt.

En tvillingefødsel skal helst foregå på en specialafdeling, fordi der ved fødsel af to børn er større risiko for komplikationer. Cirka halvdelen af alle tvillingegraviditeter bliver afsluttet med planlagt kejsersnit, og når du er i 36. graviditetsuge, vil du ofte få svar på, hvorvidt du kan føde vaginalt, eller om det anbefales, at du føder ved planlagt kejsersnit.

Man...

Læs mere i Babylex

Vaner og børn

Alle familier har deres egne vaner og rutiner. Det, at tingene gøres på en bestemt måde, giver tryghed for barnet. Et lille barn vil altid have det bedst, når noget er genkendeligt.

Hvis det lille barn skal passes, er det derfor en rigtig god idé, at den der passer barnet, forsøger at efterligne de rutiner og vaner, som barnet kender.

Børn elsker gentagelser og elsker derfor også lege som borte-tit og klappe-kage. De større børn føler stor glæde ved at se den samme...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dit medfølende svar. Både min mand og jeg sad og tudede da vi læste det.

Det går fremad herhjemme. Vi har helt accepteret vores drengs handicap og glæder os hver dag over, hvor dejlig han er. Vi starter fysioterapi imorgen.

Tak fra Signe, mor til dreng på 7 måneder