Brev:
Putteritual af Baby 2 mdr
12. februar 2018
Alder:
1 mdr.
Putteritual af Baby 2 mdr
Hej Helen.
Vi har storesøster på 14 mdr og lillebror på 1 mdr. Begge børn sover inde hos os i soveværelset.
Jeg har læst at man kan begynde at indføre putteritual når baby er 2 mdr gammel. Lige nu sover lillebror jo hele tiden, her og der og uden rytme endnu. Men jeg vil gerne forberede mig på hvordan vi får indført en god rutine når han bliver de 2 mdr.
Jeg vil gerne undgå at skulle vippe/rokke/vugge alt for meget, det blev vores datter alt for afhængig af føler jeg og det var rigtig svært at få brudt og vænne hende til at sove når tingene ikke lige kan rokkes mere :) vil også rigtig gerne forsøge at vænne lillebror til at kunne falde lidt i søvn alene, mens man går ind og ud. Storesøster er stadig super meget afhængig af at jeg sidder ved siden af hende indtil hun sover. Hvis jeg forsøger at gå lidt ud bliver hun utrolig ked af det. Forståeligt nok da hun jo ikke er vant til at falde i søvn alene. Vil derfor gerne undgå samme situation med lillebror i fremtiden.
Tænker du at det er forsvarligt at lære ham at falde i søvn selv allerede nu eller er det for tidligt?
Lillebror bruger sut ind i mellem da han har et kæmpe suttebehov! Storesøster har aldrig brugt sut, så det er meget nyt for mig hvordan man overhovedet bruger sådan en :)
Hvordan tænker du sutten kan bruges i forbindelse med aften putningen? Vil helst ikke have han ligger og sover mer den i munden hele natten, det er unødvendigt tænker jeg.. men kunne man bruge den til at skabe ro og tryghed indtil han falder i søvn? Vil gerne undgå at han vågner 100 gange om natten og "leder" efter en sut der er faldet ud..
Begge børn sover jo hos os i soveværelset. Er lidt bekymret for om det kan lade sig gøre at putte begge børn på samme tid, i samme rum, uden at særligt lillebror forstyrrer storesøster. Kan det lade sig gøre tror du?
Storesøster får mælk på sengekanten mens hun hører spilledåse og jeg synger og ligges derefter i tremmeseng, hvor jeg så sidder ved siden af indtil hun falder i søvn. Har du forslag til hvordan jeg konkret kan gøre når jeg står med to der skal putte på samme tid?
På forhånd mange tak,
Med venlig hilsen
mor til to