Brev:
Søvn, gråd og rytme
9. februar 2018
Alder:
7 mdr.
Søvn, gråd og rytme
Hej Helen.
Jeg har før skrevet til dig ang. vores søn som nu er 7 mdr.
Jeg afprøvede dit råd med at ligge og amme ham og det har fungeret fint bortset fra at han ikke vil slippe brystet før han sover helt. Han vågner helt så snart jeg fjerner det. Jeg skrev også til dig mht til at han var ulykkelig i barnevognen, og efter vi har haft en periode på 3 uger, hvor alle hans lure har været i barnevognen uden brok, er han nu helt ulykkelig igen. Jeg forstår det simpelthen ikke. Fra den ene dag til den anden accepterede han den uden vi gjorde noget specielt, og nu er vi tilbage ved start. Det er så frustrerende, da han også endelig var begyndt at sove mere end 40 min. Af gangen.
Jeg tager ham ret hurtigt op når ham græder i barnevognen, da jeg endnu Ikke har formået at trøste ham dernede - kan han 'manipulere' med gråd endnu? Og hvor længe må han græde, før jeg skal reagere? Jeg bryder mig slet ikke om at han græder!
Nu er vi tilbage ved at hoppe ham i søvn- og det er alt for hårdt. Hvad skal jeg gøre?
Jeg vil gerne prøve at øve at han skal kunne sove selv om aftenen. Lige nu ammer jeg ham i søvn, hvilket fungerer fint, men i længden skal far også gerne kunne putte ham. Hvordan ved han at han skal sove, hvis jeg ikke ammer ham eller bevæger ham? Vi arbejder på 3 lure om dagen, hvor den første er ved 9-10 og den sidste 16.30 og i seng til natten kl. 20.30.
Noget andet vi bøvler lidt med er fast føde. Han virker simpelthen ikke særlig interesseret, selvom han er sulten. Vi har prøvet diverse grød typer og hjemmelavet mos. Både til frokost og til aften. Hvor han spiser 'alene' og sammen med os. Han har også selv siddet med maden og mærket på det, men der er ingen forskel. Han kigger vildt meget efter vores mad, men spiser meget lidt selv. Vi er positive og siger uhm osv. Hvad skal vi gøre?
Ekstra info - han har været forkølet en måneds tid og er ved at få tænder. Derudover ligger han an til kravle meget snart, og ruller en del. Alt dette gør nætterne ekstra urolige. (Dette foregik også, da det gik bedre med det hele).
Hans rytme er ikke helt fast, da han pludselig skiftede til længere lure og tilbage igen.
Håber du har nogle gode råd til os.
Med venlig hilsen
Henriette