Søvn, gråd og rytme

9. februar 2018

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Søvn, gråd og rytme

Hej Helen.

Jeg har før skrevet til dig ang. vores søn som nu er 7 mdr.

Jeg afprøvede dit råd med at ligge og amme ham og det har fungeret fint bortset fra at han ikke vil slippe brystet før han sover helt. Han vågner helt så snart jeg fjerner det. Jeg skrev også til dig mht til at han var ulykkelig i barnevognen, og efter vi har haft en periode på 3 uger, hvor alle hans lure har været i barnevognen uden brok, er han nu helt ulykkelig igen. Jeg forstår det simpelthen ikke. Fra den ene dag til den anden accepterede han den uden vi gjorde noget specielt, og nu er vi tilbage ved start. Det er så frustrerende, da han også endelig var begyndt at sove mere end 40 min. Af gangen.

Jeg tager ham ret hurtigt op når ham græder i barnevognen, da jeg endnu Ikke har formået at trøste ham dernede - kan han 'manipulere' med gråd endnu? Og hvor længe må han græde, før jeg skal reagere? Jeg bryder mig slet ikke om at han græder!
Nu er vi tilbage ved at hoppe ham i søvn- og det er alt for hårdt. Hvad skal jeg gøre?

Jeg vil gerne prøve at øve at han skal kunne sove selv om aftenen. Lige nu ammer jeg ham i ...

Annonce

... søvn, hvilket fungerer fint, men i længden skal far også gerne kunne putte ham. Hvordan ved han at han skal sove, hvis jeg ikke ammer ham eller bevæger ham? Vi arbejder på 3 lure om dagen, hvor den første er ved 9-10 og den sidste 16.30 og i seng til natten kl. 20.30.

Noget andet vi bøvler lidt med er fast føde. Han virker simpelthen ikke særlig interesseret, selvom han er sulten. Vi har prøvet diverse grød typer og hjemmelavet mos. Både til frokost og til aften. Hvor han spiser 'alene' og sammen med os. Han har også selv siddet med maden og mærket på det, men der er ingen forskel. Han kigger vildt meget efter vores mad, men spiser meget lidt selv. Vi er positive og siger uhm osv. Hvad skal vi gøre?

Ekstra info - han har været forkølet en måneds tid og er ved at få tænder. Derudover ligger han an til kravle meget snart, og ruller en del. Alt dette gør nætterne ekstra urolige. (Dette foregik også, da det gik bedre med det hele).

Hans rytme er ikke helt fast, da han pludselig skiftede til længere lure og tilbage igen.

Håber du har nogle gode råd til os.

Med venlig hilsen
Henriette

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Stamceller

Vores krop er bygget op af celler og Stamceller er oprindelige celler, hvorfra kroppens andre celler udvikler sig. Stamceller findes i det tidlige fosteranlæg, i navlestrengsblod hos nyfødte og i knoglemarven. Man kan sige at stamceller er en umoden celle, der i princippet kan udvikle sig til en hvilken som helst celle i kroppen.

Der forskes i at kunne udnytte stamceller fra fostre, da fosterstamceller kan være et vigtigt led i at helbrede mange forskellige sygdomme.

Læs mere i Babylex

Øl og amning

Før i tiden anbefalede man, at kvinder der lige havde født, og som gerne ville amme, drak en maltøl eller en mørk hvidtøl dagligt, fordi det kunne hjælpe med at sætte mælkeproduktionen op. Det var kun øl af denne type, som havde effekt, og effekten skulle skyldes maltindholdet. På barselsafdelingen kunne man derfor få en øl til frokost eller aftensmaden, hvis man havde brug for det.

Det anbefales dog ikke mere, at man forsøger at øge sin mælkeproduktion ved at drikke øl....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for de altid fine og uddybende svar. De giver os ro på :)

Tak, fra en mor til 2