Jobstart og nattesøvn

9. februar 2018

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Jobstart og nattesøvn

Hej Helen,

Om en lille uge starter jeg job. Min dreng er lige fyldt 11 måneder og blev kørt stille og roligt ind i vuggestue da han var 10 måneder og 10 dage gammel. Det har været en spændende og fin proces og han er nu faldet til. Han bliver afleveret mellem 08:30-09 og hentet ved 15 tiden. Før hentede jeg ham tidligere, men nu hvor jeg smart begynder på job skal jeg vænne ham til at være der lidt længere tid ad gangen.

Vuggestuen har været helt fantastisk i forhold til hans udvikling. Han begyndte at tage sine første skridt da han var 8 måneder og nu går han 80-90% af tiden. Det er gået stærkt efter vuggestue start. Han er også blevet meget nemmere. Han vil lege lidt selv og kan aktivere sig selv på en anden måde end før.

Han sover også markant bedre og mere sammenhængende om natten. Allerede kl.18-18:30 falder han omkuld. Han er så træt og så klar til at sove. Han når at spise 2 måltider efter jeg henter ham og han får også 125-180 ml mælk inden han sover. Nogle gange vågner han kl.23 for at spise lidt igen - andre gange kl.03 og sjældne gange ...

Annonce

... kl.05.

Jeg oplever dog, at han altid vågner tidligt og har svært ved at overgive sig til søvnen. Ofre sover han i bilen på vej i vuggestue og jeg må holde ind til siden og vente på han vågner, fordi han er så træt. Glad, men træt.

Hvad kan jeg gøre for at hjælpe ham til at sove lidt længere. Det er en uholdbar løsning, at han vågner så tidligt når vi lige om lidt begge har fuldtidsjob og han bliver så træt. Når jeg skubber putning til kl.19, så kan han sjældne gange sove til kl.06, men jeg vil ikke presse ham til at sove sent når han går omkuld med det samme. Det synes jeg er synd. Er der noget jeg kan gøre?

Han sover små lure i både vuggestue og derhjemme. Netop fordi han har svært besvar finde roen. Han har aldrig været en baby, der sover meget. Max 2 timer og typisk 45 min. Nu kan han sove 15-25 min og så vågner han og sover ikke videre selvom de forsøger at vugge ham i barnevognen.

Håber du kan hjælpe :)

Og nogle gode tips til at få en hverdag til at hænge sammen på nemmest vis med to fuldtidsjob. Det bliver en stor omvæltning.

De bedste hilsener

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Æteriske olier

Æteriske olier er planteolier, der tilsættes forskellige plejeprodukter, f.eks. massageolie, for at give det duft.

Æteriske olier kan indeholde allergene parfumestoffer, der kemisk set er identiske med - og lovgivningsmæssigt er sidestillet med - de syntetisk fremstillede.

I forhold til børn er det vigtigt at undgå parfumerede massageolier og helt undlade at bruge voksenprodukter. Æteriske olier bør ikke bruges direkte på huden og man skal være opmærksom på at...

Læs mere i Babylex

Brok (hernie)

Et barn der buler lidt ud ved navlen, har sandsynligvis navlebrok. Udposningen er typisk på størrelse med en hasselnød, men den kan også blive stor som en valnød.

Navlebrok er ikke farligt, og det forsvinder ofte før barnet er blevet 2 år. Det giver sjældent gener, men det kan sætte sig fast og give smerter - i disse tilfælde skal brokket skubbes på plads enten af forældrene eller af lægen.

Hvis navlebrokket ikke forsvinder af sig selv, vil man ofte vælge at...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

1000 tak for dit svar. Jeg blev meget glad for at læse dine kommentarer vedr. min "dårlige samvittighed" over at have sendt Caroline i vuggestue da hun blev storesøster. Det lettede virkeligt.

Carolines mor