Store problemer med putning

3. februar 2018

Kategori:
Alder:
2 år, 1 mdr.

Store problemer med putning

Kære Helen.

Vi har som overskriften siger store problemer med pustningen af vores søn på 25 måneder.

Han har siden han blev født været rigtig nem at putte, men undtagelse af enkelte perioder, men slet ikke som det er på nuværende tidspunkt.

Den sidste måned har han kun ville have at jeg skal putte, det må under ingen omstændigheder være far, så skriger han som om han er blevet kidnappet og kalder febrilsk på mig. Når jeg så putter må jeg under ingen omstændigheder gå ud af værelset for så græder han helt panisk. Så jeg sidder inde hos ham og holder ham i hånden til han sover og det kan tage alt fra 20 min. Til en over 1 time, hvilket jo slet ikke er holdbart. Hvis jeg går skriger han efter mig og jeg får helt ondt i hjertet og er bange for at han får traumer.

Disse problemer er stortset kommet fra den ene til den anden. Faktisk lige deromkring hvor jeg gik på barsel (venter en lillebror med termin 22. Februar).

Vi har altid haft en fast rutine men den er ændret lidt efter jeg gik på barsel, men den ser således ud:

-ca. Kl. 7.00 står vi op vi tager tøj på
- 7.30 havregrød
- ca. Kl. 8.00 vi går over i vuggestuen
- (i weekenden: frokost kl. 11 og puttes til lur kl. 12 og sover oftest ca. 1,5 time)
- kl. 15 hentes fra vuggestuen
- mellem 17/17.30 aftensmad
- ca. Kl. 18 nattøj på og tandbørstning
- efterfølgende aftenhygge med rolig ...

Annonce

... leg og tv
- kl. 19.30 han siger godnat til far, får noget vand, vi læser godnat historie, siger godnat og lyset slukkes (han har en vågelampe tændt til vi selv går i seng), mor sidder hos ham til han falder i søvn.

Han er generelt meget knyttet til mig, da det er mig der er mest sammen med ham, da hans far er langdistance pilot og derfor er væk i perioder, og der har jeg ham så alene.
Når far er hjemme er der altid ham der giver nattøj på og børster tænder i mens jeg fx vasker op og det går rigtig fint, men han vil absolut ikke have at far putter ham. Jeg ved ikke om vi skal tage kampen med ham, altså at far også skal putte, eller om jeg bare skal fortsætte med at putte ham hver dag, vil jo ikke gøre tingene værre!

Vi har for en uge siden taget den ene side af tremmesengen, for at se om det kunne hjælpe ham, og det har det lidt, men han vil stadig ikke have at jeg går fra ham. Og vi har også begyndt at have en vågelampe tændt, så det er ikke er helt mørkt på værelset, som også har hjulpet lidt.

Jeg er jo som sagt gravid og skal føde lillebror lige om lidt og gruer rigtig meget for hvordan det skal gå, når jeg skal være alene med en nyfødt og så Emil, når han er så svær at putte. Jeg ved slet ikke hvordan jeg vil skulle få det til at fungere.

Håber du kan hjælpe os med lidt råd for vi er virkelig i vildrede.

Med venlig hilsen
En mor i vildrede

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

Annonce

Viden om børn:

Dåb

Hvis du ønsker at få dit lille barn døbt i kirken, skal du henvende dig til kirkekontoret eller til præsten ved den kirke, hvor I gerne vil have jeres barn døbt. I aftaler så i fælleskab et tidspunkt for dåben, og I mødes også og taler om dåbsritualet, og hvordan det hele foregår.

I de fleste kirker foregår barnedåben som en del af søndagsgudstjenesten, men i nogle kirker arrangeres særlige dåbsgudstjenester f.eks. om lørdagen.

Før dåben skal I vælge mindst 2 og...

Læs mere i Babylex

Omega-3 og amning

Omega-3 fedtsyrer er sunde fedtsyrer, som især findes i fede fisk.

Omega-3 er meget vigtigt for udviklingen af spædbarnets nervesystem og hjerne, synssansen og de kognitive færdigheder (indlæringsevne og hukommelse) og undersøgelser viser at indtag af fisk og omega-3 tilførelsen til barnet via modermælken har stor betydning helt op til barnets 2 års alder.

Et for lavt indtag af fisk og dermed omega-3 fedtsyrer er også sat i forbindelse med forringet finmotorik og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Selvom jeg kun har sendt dig to spørgsmål, så kan jeg allerede mærke glæden og roen ved at jeg kan skrive til dig.

Tusind tak!
Hilsen mor til dreng på 7 måneder