Brev:
Baby sover elendigt
17. januar 2018
Alder:
7 mdr.
Baby sover elendigt
Hej Helen.
Vores baby trives fint, men han sover simpelthen så dårligt om natten.
Siden den dag vi begyndte på mos og grød (4 mdr), har han vågnet mange gange om natten. Indtil da sov han fantastisk med kun en flaske kl 3 og ellers uden opvågninger.
I nat talte jeg, at han vågnede 10 gange mellem 24-04. Der er ikke noget galt med ørerne.
Vi har forsøgt at øge madindtaget og sænke det igen, men der er ikke forskel i søvnen. Heller ikke når vi øger mælkeindtaget, som cirka er på 800 ml lige nu.
Nu har vi forsøgt at stryge aftenluren klokken 17/18, så han kun har 2 lure om dagen, men det hjalp heller ikke.
En normal dag ser sådan ud:
05: flaske - sover videre
09: står op - grød
11: Første lur cirka 1,5 time (får flaske)
13: mos
14:30: lur cirka 1,5 time (får flaske)
16: mellemmåltid eks. frugtmos
18: lur 30 minutter (med mindre vi aktivt holder ham vågen)
18:30: mos
Mellem 18:30 - 23 forsøger vi at lægge ham mange gange, når han klør sig i øjnene og virker træt. Vi giver ham flaske og gør alt det, som han plejer inden en lur, men han VIL kun sove klokken 23.
Når vi putter ham i egen seng, sætter han sig op, står på alle fire, prøver at rejse sig osv.. Han bliver totalt hyper og er umulig at få til at sove, med mindre jeg lægger mig med ham eller vugger ham i søvn.
Når vi stryger aftenluren og putter ham klokken 20 fuldstændigt træt, fordi han ikke har sovet i 4 timer, vågner han stadig efter 30 minutter, som om han bare skulle have en lur. Han er umulig at få til at sove videre (jeg kan ellers alle tricks, da han altid vågner efter 30 minutter om dagen, men kan lulles i søvn igen).
Hvad gør vi? Må vi ikke snart få lov til at sove ordentligt? Jeg er såååååå træt...
Med venlig hilsen
En træt mor