Putteritual og nedtrapning af flaske

15. januar 2018

Kategori:
Alder:
13 mdr.

Putteritual og nedtrapning af flaske

Hej Helen,

Min søn er nu 13 måneder, han skal derfor snart til at af med sin putteflaske.
Han får kun denne ene flaske i døgnet.

Hvornår er et godt tidspunkt at starte nedtrapning og skal man lave sit putteritual om i den forbindelse.

Vores ritual i dag, får nattøj + d-dråber og siger godnat til hans uro over puslebordet, derefter tændes for en natugle med en lille melodi, imens får han flaske og jeg fortæller ham kort om hans dag. Når uglen er færdig med at spille siger jeg godnat og han spiser færdig. Når han er færdig med at spise bliver han lagt med en sut og hans nusseklud.

Nogle ...

Annonce

... dage går det rigtig godt og jeg kan gå ud af hans værelse med det samme, andre dage bliver han ked af det når jeg går. Så får han lige sin sut igen, og ofte kan jeg stå ved siden af hans seng uden at røre ved ham, bare han kan se jeg er der. Efter noget tid sover han.

I dag spytter han ofte sutten ud på vejen fra puslebordet og ind til hans værelse fordi han ved der kommer en flaske.

Det er selvfølgelig fint, så længe han får flaske, men hvad skal jeg erstatte flasken med når han er nedtrappet? Et glas vand eller ingen ting?

Og skal vi ændre hans ritual mere end det?

Med venlig hilsen
Kris

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

Annonce

Viden om børn:

Trøske

Trøske er en form for svamp, der ses som en hvidlig belægning i barnets mund. Det er ufarligt, men meget ubehageligt for barnet, og det bør derfor behandles.

Trøske er meget almindeligt de første måneder efter fødslen, og det kan være svært at vurdere, hvorvidt der 'bare' er tale om mælkebelægninger i munden, eller om det er svamp. Sidder belægningerne kun på tungen, og kan de forholdsvis nemt fjernes med en finger eller en lille skumklud, så er der sandsynligvis tale om...

Læs mere i Babylex

Vælling

Vælling er en tilskudsblanding, og det minder i sammensætning om en tynd grød. Tilskudsblading adskiller sig fra modermælkserstatning ved at have et højere indhold af protein og visse mineraler. I følge sundhedsstyrelsen er der ikke grund til at give barnet tilskudsblanding fremfor modermælkserstatning. Og børn der bliver ammet har heller ikke ernæringsmæssigt brug for at få vælling.

Vælling kan tidligst gives til barnet fra 6 mdr.´s alderen, og det anbefales, at man ikke giver...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for din uddybning – det var rart med et par konkrete forslag, og I aftes lykkedes det faktisk at sidde uden skrigeri… :)

Jeg tror at små skridt er den helt rigtige løsning, som du foreslog…

Dine svar hjælper altid UTROLIGT meget!

Tak, fra os i Tyskland