Brev:
Opvågning 22.30 - del 3
5. januar 2018
Alder:
16 mdr.
Opvågning 22.30 - del 3
Hej igen Helen.
Tusinde tak for endnu et svar.
Jeg kan bruge det til rigtig meget, og vil helt sikkert prøve at benytte mig af dit råd.
Så nu vil jeg prøve at give hende 2 lure igen, dvs. gå væk fra 1 lur og tilbage til rytmen med 2 lure, hvis du mener det pt er bedst. Skal bare lige være sikker på, at det så ikke er forkert at "gå tilbage" til 2 lure, efter vi var begyndt at øve 1 lur. Og så vil hun måske selv vise tegn, når hun igen er klar til 1 lur? Men hvornår vil du skyde på, at vi skal begynde igen med at have én FAST lur?
Du foreslår hvordan en typisk dagligdag kan se ud for Silkes vedkommende. Men tiderne passer ikke rigtig ind i hvad vuggestuen kører i, og derfor vil det blive et problem. Så vil lige høre dig ad, om det vil være muligt at stille dagen således op som jeg foreslår nu, og så forhåbentlig stadig få det samme ud af det som hvis det var din plan.
Morgen kl 7-7.30 havregrød
formiddagslur omkring kl 9 til kl 10 (stadig en time)
(De spiser frokost ved 10.30 tiden i vuggestuen nemlig, derfor skal det passe ind med mad der)
Middagslur omkring kl 13 eller 13.30 til kl 15 eller 15.30 (Evt lige se an de første dage hvilke tid der passer hende bedst)
Og så resten af dagen som du også skriver.
Aftensmad kl 18
Bad derefter
kl 20-20.30 sovetid.
Hvad tænker du om det? Vil hun så automatisk selv sige fra til formiddag når hun er klar til at droppe den lur, og så bare blive lagt kl 11 og sove 2,5-3 timer frem. Hvis ikke, hvor længe vil du så mene vi skal fortsætte med disse 2 lure?
Der vil selvfølgelig en sjælden gang af og til (fx når hun skal til ørelæge mm) ske at de faste tidspunkter så vil blive lidt en udfordring og så køre lidt af sporet en enkelt dag. Men det kan næsten ikke undgås vel?! Selvfølgelig vil vi så alle andre dage fastholde tiderne. Så håber jeg, at det kan være med til at hjælpe hende fremover med at sove helt. Når hun så en dag kører over i én lur igen, vil hun mon så stadig forstå at sove om natten, og ikke begynde at vågne op igen (hvis hun selvfølgelig skulle stoppe med det)
Vi prøver det i hvert fald af! :-)
TAK!