Opvågning 22.30 - del 3

5. januar 2018

Kategori:
Alder:
16 mdr.

Opvågning 22.30 - del 3

Hej igen Helen.

Tusinde tak for endnu et svar.
Jeg kan bruge det til rigtig meget, og vil helt sikkert prøve at benytte mig af dit råd.

Så nu vil jeg prøve at give hende 2 lure igen, dvs. gå væk fra 1 lur og tilbage til rytmen med 2 lure, hvis du mener det pt er bedst. Skal bare lige være sikker på, at det så ikke er forkert at "gå tilbage" til 2 lure, efter vi var begyndt at øve 1 lur. Og så vil hun måske selv vise tegn, når hun igen er klar til 1 lur? Men hvornår vil du skyde på, at vi skal begynde igen med at have én FAST lur?

Du foreslår hvordan en typisk dagligdag kan se ud for Silkes vedkommende. Men tiderne passer ikke rigtig ind i hvad vuggestuen kører i, og derfor vil det blive et problem. Så vil lige høre dig ad, om det vil være muligt at stille dagen således op som jeg foreslår nu, og så forhåbentlig stadig få det samme ud af det som hvis det var din plan.

Morgen kl 7-7.30 havregrød

formiddagslur omkring kl 9 til kl 10 (stadig en time)

(De spiser frokost ved 10.30 tiden i vuggestuen nemlig, derfor skal det passe ...

Annonce

... ind med mad der)

Middagslur omkring kl 13 eller 13.30 til kl 15 eller 15.30 (Evt lige se an de første dage hvilke tid der passer hende bedst)

Og så resten af dagen som du også skriver.
Aftensmad kl 18
Bad derefter
kl 20-20.30 sovetid.

Hvad tænker du om det? Vil hun så automatisk selv sige fra til formiddag når hun er klar til at droppe den lur, og så bare blive lagt kl 11 og sove 2,5-3 timer frem. Hvis ikke, hvor længe vil du så mene vi skal fortsætte med disse 2 lure?

Der vil selvfølgelig en sjælden gang af og til (fx når hun skal til ørelæge mm) ske at de faste tidspunkter så vil blive lidt en udfordring og så køre lidt af sporet en enkelt dag. Men det kan næsten ikke undgås vel?! Selvfølgelig vil vi så alle andre dage fastholde tiderne. Så håber jeg, at det kan være med til at hjælpe hende fremover med at sove helt. Når hun så en dag kører over i én lur igen, vil hun mon så stadig forstå at sove om natten, og ikke begynde at vågne op igen (hvis hun selvfølgelig skulle stoppe med det)

Vi prøver det i hvert fald af! :-)
TAK!

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

2. januar 2024 | Kost og ernæring | 15 mdr.

Vitaminpiller til børn

Kære Helen Godt nytår :) Jeg har lige et par korte spørgsmål i dag....

Annonce

Viden om børn:

Renlighed

Renlighed betyder, at barnet har kontrol over vandladning og afføring. Der er store individuelle forskelle på, hvornår børn bliver renlige.

De fleste børn bliver renlige inden for de første 3 år, hos andre sker det langt senere. Børn bliver ofte først renlige om dagen og senere også om natten.

At træne renlighed bør altid ske i et samarbejde med barnet. Der skal være plads til små uheld og det er vigtigt at støtte barnet og aldrig skælde ud, hvis og når det går...

Læs mere i Babylex

Natamning

Mælkeproduktionen sker også om natten, og i den første tid efter fødslen er det en rigtig god idé at amme om natten. Faktisk er natamning med til at holde din mælkeproduktion igang, fordi du om natten producerer mere af det mælkestimulerende hormon.

De fleste børn vil i de første måneder have behov for amning om natten, og det er først efter 6 mdr.s alderen, at de fleste børn ernæringsmæssigt ikke længere behøver mælk midt nat. I 6 mdr.s alderen vil barnet kunne spise skemad om...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dine dejlige, fornuftige svar. De passer så godt til mit temperament, og det giver altså ro i sjælen at høre fra dig. Mange gange hjælper det også at få sat ord på sine bekymringer.

Jeg finder mange gode råd i dine tidligere svar til andre forældre. Jeg kan nogle gange føle mig som verdens dårligste mor, når ingenting vil lykkes. Derfor trøster det mig, når jeg kan læse, at jeg ikke er den eneste, der har problemer med de kære børn. Så føler jeg mig ikke så alene.

Tak fra Lis, mor til datter på 4 måneder