Brev:
Overgang fra 2 til 1 lur
1. januar 2018
Alder:
11 mdr.
Overgang fra 2 til 1 lur
Hej Helen,
Jeg er i tvivl om min datter ved at gå fra 2 lure til 1. Hun er pludselig begyndt at vågne en time senere om morgenen, hvilket gør det svært at passe hende ind i den døgnrytme, vi ellers har haft siden hun var 9 mdr.
Den ser således ud:
7.00-7.30 vågne
8.00 morgenmad
9.00-9.30 1. Lur (mellem 1 time til 1 1/2)
11.00 frugtsnack
13.00 frokost
14.00-14.30- 2. Lur (mellem 1 time - 1/2)
16.00 eftermiddaggrød
18.30 aftensmad
19.30 puttetid
Nu er hun begyndt at vågne efter kl. 8, Helt hen til 8.40 hvilket gør det svært at presse to lure ind, da der typisk skal gå ml. 3.5-4timer mellem 1. og 2. Lur. Efter hun er begyndt at vågne senere er lurene typisk også blevet kortere, den 1. Vare omkring 1 time - 1 time 10min og den sene typisk 40 min. Så i princippet kunne de godt tidsmæssigt slåes sammen til en, jeg er bare lidt i tvivl om hvordan. Jeg tror det bliver svært for hende pludselig fra den ene dag til den anden at klare et langt stræk fra kl. 8.30- 12-13.00, da hun plejer at sove 1. Lur max to timer efter hun er vågnet og nogle gange før, hvis hun er meget træt.
Så først og fremmest vil jeg høre, om du mener, det lyder, som om det er tid til at ændre til en daglig lur og hvis ja, hvordan gør vi det så overgangen mest glidende?
Venlig Hilsen
Dorthe