Hyppig natamning

29. december 2017

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Hyppig natamning

Hej Helen.

Fortsættelse fra mit sidste brev. Men nu med fokus på natamning.

Johannes er 9 1/2 måned. Jeg har fuldammet indtil han var 8 måneder da han grundet sygdom ikke ville spise. Nu ammer jeg kl ca 15, kl 20, 22 og derefter ca hver anden time natten igenmem, med sidste amning når han vågner kl 8.30 om morgenen.
Jeg har prøvet at lade være med at amme ham om morgenen, men han er helt ulykkelig fra han slår øjenene op og jeg kan ikke aflede ham.

Jeg tænker jeg skal have skåret ned på ...

Annonce

... amningen om natten. Men hvordan?

Jeg har forsøgt at give sutten, vugge ham, ae ham, sige schhh schhh.. Det virker måske en enkelt gang men alle andre gange bliver han helt ulykkelig indtil han får brystet.

Jeg ammer ham gerne fra begge bryster i håbet om at han vil sove lidt længere. Nogle gange virker det.

Jeg nyder fortsat at amme, men i perioder søger han mig hver time om natten, hvilket naturligvis er ret opslidende.
Så hvordan griber jeg det bedst an?

Endnu engang tak
Vh
Mor til Johannes.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

5. marts 2024 | Sovevaner | 7 mdr.

Afhængig af sutten

Kære Helen Vi har brug for dit råd ift. brug af sut. Vores pige på 7...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

Annonce

Viden om børn:

Episiotomi - Epis

Episiotomi eller Epis er, når kvinder under en fødsel klippes i mellemkødet. Man klipper i det stykke, der er mellem skeden og endetarmsåbningen, og man gør det, for at barnet bedre kan komme ud.

Der findes to typer af Episiotomi:

1. Man kan klippe lodret ned fra skedeåbningen til endetarmen. Dette klip heler ofte let op, men det anvendes ikke så meget mere, da der er risiko for, at klippet udvider sig og bliver længere, når barnets hoved passerer forbi - og derved...

Læs mere i Babylex

Gluten til baby

De fleste børn kan tåle gluten, og gluten kan introduceres til barnet i 4-6 måneders alderen under hensyntagen til de anbefalinger, der i øvrigt gælder om variation i kosten, når skemad gives til småbørn.

Hidtil sagde man, at spædbørn ikke måtte introduceres til gluten før efter 6 måneders alderen, men disse anbefalinger blev i 2015 lavet om, da der ikke er fundet videnskabelig dokumentation for at vente med at introducere gluten.

Gluten findes især i hvede, mens...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tak for hjælpen - det virker!!

Jeg vil takke dig for din støtte i vores søvnprojektet. Det virker så godt, at vi indimellem synes det er for godt/let til at være sandt. I går havde jeg veninder på besøg og alligevel var det så let som ingenting. Det er en lettelse og putningen er blevet en fornøjelse for alle parter.

Det var lange 5 uger for at få det til at fungere, men det hele værd!

Tusinde tak for din støtte.

Fra to nu langt mindre trætte forældre