Brev:
Hyppig natamning
29. december 2017
Alder:
9 mdr.
Hyppig natamning
Hej Helen.
Fortsættelse fra mit sidste brev. Men nu med fokus på natamning.
Johannes er 9 1/2 måned. Jeg har fuldammet indtil han var 8 måneder da han grundet sygdom ikke ville spise. Nu ammer jeg kl ca 15, kl 20, 22 og derefter ca hver anden time natten igenmem, med sidste amning når han vågner kl 8.30 om morgenen.
Jeg har prøvet at lade være med at amme ham om morgenen, men han er helt ulykkelig fra han slår øjenene op og jeg kan ikke aflede ham.
Jeg tænker jeg skal have skåret ned på amningen om natten. Men hvordan?
Jeg har forsøgt at give sutten, vugge ham, ae ham, sige schhh schhh.. Det virker måske en enkelt gang men alle andre gange bliver han helt ulykkelig indtil han får brystet.
Jeg ammer ham gerne fra begge bryster i håbet om at han vil sove lidt længere. Nogle gange virker det.
Jeg nyder fortsat at amme, men i perioder søger han mig hver time om natten, hvilket naturligvis er ret opslidende.
Så hvordan griber jeg det bedst an?
Endnu engang tak
Vh
Mor til Johannes.