Brev:
16 måneder - hvornår er de bevidste om putningen
27. december 2017
Alder:
16 mdr.
16 måneder - hvornår er de bevidste om putningen
Kære Helen.
Nanna er 16 måneder og svær at lægge til ro (i seng om aften og om dagen).
Aften retualerne er de samme og har været i lang tid, men hun tager virkelig og tapper en for den allersidste energi når vi nu skal lægge hende. Og vender sig hurtigt rundt sætter sig op - nogle gange rejser hun sig hurtigt op står og snakker - kalder og "griner"...
Jeg / vi kan tage hende og lægge hende ned en hav af gange
Hvornår bliver hun bevist om vi ikke stikker af men er her?
Er der noget kost der fremmer en urolig nattesøvn?.
Nanna sover som ofte fra kl 19.30-19.50 bliver lagt kl 19 men er urolig i godt 1 times tid før hun sover og vi ikke løber i pendulfart. .
Så står hun op omkring kl 5.15 nogen gange allerede 4.45..
Og så sover hun til formiddag i vuggestuen 9-11/12 stk og igen kl 14.30-16.
Hvordan lære vi hende at finde ro og sove længere om natten og måske arbejder os hen mod hun kun sover 1 lur i dagtimerne???
Nogen gange tager jeg nanna op i sengen når hun er meget urolig i håb om det at lægge tæt med mig får hende til ro..
Det var engang hyggeligt for begge partner men det gået hen og blevet halv irreterende idet nanna hun falder til ro ved at roder i mit hår ( herved kommer hun også til at hive hårdt i det :-/ ) Hvilket gør jeg nogen nætter ikke sover i 1-2 timer fordi hun karter rundt og hover i håret eller lægger sig henover mit hoved :-)
Ja det lyder skørt men tror ofte ikke hun er bevist om hvor livlig hun er blevet..
Ville en kugle dyne kunne hjælpe vores datter til at finde bedre ro om natten?
Hun er et barn der i vuggestuen og ude får meget ros for at være yderst fremme med hendes finmotorik og hun ser alt, der ikke de detaljer hun ikke opfatter - og tænker det jo nok er det hun bruger meget tid på ar bearbejde om natten...
Faren var os meget urolig om natten op til 4 års alderen (gik meget i søvn os og han er en mand der tænker alt ned til de mindste detaljer. Hvorfor vi måske tænkte om en kugle dybe kunne være en god stimuli til hende??
Mens jeg skriver dette har kæresten rendt i pendul fart til soveværelset i 1 timer og 10 min indtil videre. Nu smider jeg håndklædet i ringen og hopper i seng og vågner hun mere må jeg tage hende op i sengen...
For har brug for bare lidt søvn..
Hilsen