16 måneder - hvornår er de bevidste om putningen

27. december 2017

Kategori:
Alder:
16 mdr.

16 måneder - hvornår er de bevidste om putningen

Kære Helen.

Nanna er 16 måneder og svær at lægge til ro (i seng om aften og om dagen).
Aften retualerne er de samme og har været i lang tid, men hun tager virkelig og tapper en for den allersidste energi når vi nu skal lægge hende. Og vender sig hurtigt rundt sætter sig op - nogle gange rejser hun sig hurtigt op står og snakker - kalder og "griner"...
Jeg / vi kan tage hende og lægge hende ned en hav af gange

Hvornår bliver hun bevist om vi ikke stikker af men er her?
Er der noget kost der fremmer en urolig nattesøvn?.
Nanna sover som ofte fra kl 19.30-19.50 bliver lagt kl 19 men er urolig i godt 1 times tid før hun sover og vi ikke løber i pendulfart. .

Så står hun op omkring kl 5.15 nogen gange allerede 4.45..
Og så sover hun til formiddag i vuggestuen 9-11/12 stk og igen kl 14.30-16.
Hvordan lære vi hende at finde ro og sove længere om natten og måske arbejder os hen mod hun kun sover 1 lur i dagtimerne???

Nogen gange tager jeg nanna op i sengen når hun er meget urolig i håb om det at lægge tæt med mig får hende til ro..
Det var engang hyggeligt for begge partner men det gået hen og blevet halv ...

Annonce

... irreterende idet nanna hun falder til ro ved at roder i mit hår ( herved kommer hun også til at hive hårdt i det :-/ ) Hvilket gør jeg nogen nætter ikke sover i 1-2 timer fordi hun karter rundt og hover i håret eller lægger sig henover mit hoved :-)

Ja det lyder skørt men tror ofte ikke hun er bevist om hvor livlig hun er blevet..

Ville en kugle dyne kunne hjælpe vores datter til at finde bedre ro om natten?
Hun er et barn der i vuggestuen og ude får meget ros for at være yderst fremme med hendes finmotorik og hun ser alt, der ikke de detaljer hun ikke opfatter - og tænker det jo nok er det hun bruger meget tid på ar bearbejde om natten...

Faren var os meget urolig om natten op til 4 års alderen (gik meget i søvn os og han er en mand der tænker alt ned til de mindste detaljer. Hvorfor vi måske tænkte om en kugle dybe kunne være en god stimuli til hende??

Mens jeg skriver dette har kæresten rendt i pendul fart til soveværelset i 1 timer og 10 min indtil videre. Nu smider jeg håndklædet i ringen og hopper i seng og vågner hun mere må jeg tage hende op i sengen...
For har brug for bare lidt søvn..

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

Annonce

Viden om børn:

Barselshvile

Førhen i tiden var kvinder som lige havde født indlagt på sygehuset i flere dagen inden de kom hjem. I dag kommer man hjem så snart man har lyst og føler sig parat til det og det sker også at man kommer hjem før man som mor egentlig føler sig helt parat ... Det er mere og mere almindeligt at gå hjem allerede få timer efter fødslen.

Når man går tidligt hjem, så vil det være rigtig godt at den nybagte far har mulighed for at tage nogle dage fri, så den lille nye familie kan lære...

Læs mere i Babylex

Gråd og børn

Når det lille barn græder, så fortæller dit barn dig, at det ikke har det ikke har det helt godt eller ikke er helt tilfreds med, hvad der foregår omkring det.

Det nyfødte barns gråd er meget ensartet, men forholdsvis hurtigt vil barnets gråd ændre sig og vil have forskellige nuancer. I takt med at barnet vokser, vil du lære at tolke barnets gråd og finde ud af, hvordan du skal handle i forhold til barnets behov.

Nogle gange vil det være svært at finde ud af,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Jeg bliver nødt til at skrive igen, for at fortælle, hvor glad jeg er for at du har den her hjemmeside!

Det er så fantastisk at have et sted, hvor der er en faglig person, men også utroligt omsorgsfuld, som gider at høre og svare på alle de bekymringer og tanker man har som mor. :-D

Kærlig hilsen
Camilla, snart mor til to