Brev:
Middagslur ude eller inde
18. december 2017
Alder:
16 mdr.
Middagslur ude eller inde
Kære Helen
Lillebror har efterhånden fået en rigtig god rytme og sover typisk 10 timer om natten og tre timer til middag. Det varierer selvfølgelig lidt, men sådan er det for det meste.
Til info sover han typisk fra kl. 20 til 6 og igen fra kl. 11.30 til 14.30. Nogen gange sover han lidt længere om morgenen, og så vågner han naturligt lidt tidligere fra sin middagslur. Så han regulerer det ret fint selv.
Den rytme fandt vi aldrig rigtigt med storesøster, så vi er lidt nervøse for at komme til at kludre i det. Men, han er ved at vokse ud af sin barnevogn, så vi skal have fundet en ny løsning.
Barnevognen er sådan en fin ældre vogn med langt liggemål, som vi kun bruger til middagsluren. Den står inde om natten, og når han ikke sover i den, og han har sovet i den de sidste mange måneder. Men han er en ordentlig basse (høj og tung), og den bliver snart for trang til ham.
Ovre i vuggestuen har de lige fortalt, at de rykker ham fra barnevognen og over i en af krybberne med bedre plads. Men sådan en har vi jo ikke. Så nu vil jeg høre dig, om du synes, jeg skal forsøge at finde og købe sådan en? Eller om vi "bare" skal rykke ham indenfor og se, om han ikke også kan lære at sove der?
Fordelen ved at han sover ude er (udover den friske luft), at storesøster kan larme alt det, hun vil, indenfor imens. Men fordelen ved at sove inde er på den anden side også, at lillebror ikke bliver vækket at kvarterets børn (især om sommeren), der hopper i trampolin, eller naboen der slår græs eller klipper hæk.
Hvad tænker du? Skal vi benytte lejligheden til at lære ham at sove til middag i sin seng, når barnevognen bliver for lille? Vi regner med, at han kan ligge i den en måned eller to endnu.
Kærlig hilsen
L