Brev:
Vågentid om natten - 16 mdr.
14. december 2017
Alder:
16 mdr.
Vågentid om natten - 16 mdr.
Hej Helen
Jeg har ledt i din brevkasse efter et svar, men jeg kan ikke finde det der passer præcist.
Du har før givet mig gode råd og min datter har altid været udfordret mht søvn.
Hun har en ret fast rytme nu. Det kan ikke blive mere fast. Den kommer her:
6-6.45 Vågner
7 Havregrød med rosiner
9 Frugt i vuggeren
11 Frokost i vuggeren, spiser godt
12-13.20 ca. Lur (sover ikke så længe i vuggeren, men kan tage mellem 2-3 timer i weekenden)
14 Bolle i vuggeren
16 Grønt, ostehaps el. Tykmælk med rygbrødsdrys. Måske andre ting.
17 Aftensmad
18.30 Grød
19-19.30 Puttes til natten
Det største problem er, at hun vågner om natten. Det kan ske kl.23 eller kl.4.30. Hun er som regel vågen i halvanden times tid. Hun er ikke i hopla, men grædende og jeg må ikke vige fra hendes side. Det virker som om hun gerne vil sove videre, men ikke kan.
Dette bevirker at hun døgnmæssigt ikke altid får nok søvn.
Jeg er i tvivl om vi bør kaste alle bolde op i luften og se hvor de lander. Altså om hendes rytme helt skal ændres? Jeg kan ikke lægge hende senere om aftenen - hun er helt færdig.
Har du andre tanker om hendes lange opvågninger om natten?
Hun har ofte små opvågninger, hvor hun lige skal mærke mig, men sover hurtigt igen de fleste gange.
Venlig hilsen
Jannie