Vågentid om natten - 16 mdr.

14. december 2017

Kategori:
Alder:
16 mdr.

Vågentid om natten - 16 mdr.

Hej Helen

Jeg har ledt i din brevkasse efter et svar, men jeg kan ikke finde det der passer præcist.

Du har før givet mig gode råd og min datter har altid været udfordret mht søvn.

Hun har en ret fast rytme nu. Det kan ikke blive mere fast. Den kommer her:

6-6.45 Vågner

7 Havregrød med rosiner

9 Frugt i vuggeren

11 Frokost i vuggeren, spiser godt

12-13.20 ca. Lur (sover ikke så længe i vuggeren, men kan tage mellem 2-3 timer i weekenden)

14 Bolle i vuggeren

16 Grønt, ostehaps el. Tykmælk med rygbrødsdrys. Måske andre ting.

17 Aftensmad

18.30 Grød

19-19.30 Puttes til natten

Det største problem er, at hun ...

Annonce

... vågner om natten. Det kan ske kl.23 eller kl.4.30. Hun er som regel vågen i halvanden times tid. Hun er ikke i hopla, men grædende og jeg må ikke vige fra hendes side. Det virker som om hun gerne vil sove videre, men ikke kan.
Dette bevirker at hun døgnmæssigt ikke altid får nok søvn.

Jeg er i tvivl om vi bør kaste alle bolde op i luften og se hvor de lander. Altså om hendes rytme helt skal ændres? Jeg kan ikke lægge hende senere om aftenen - hun er helt færdig.

Har du andre tanker om hendes lange opvågninger om natten?
Hun har ofte små opvågninger, hvor hun lige skal mærke mig, men sover hurtigt igen de fleste gange.

Venlig hilsen
Jannie

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

Annonce

Viden om børn:

Regnslag

Du bør vælge regnslag der har Varefakta mærke. Det betyder at regnslaget er godkendt med hensyn til at kunne sikre barnet luft nok.

Du bør jævnligt sikre at elastikken i regnslaget er i orden. Er den for løs, kan selv et lille barn trække regnslaget ind i barnevognen og blive kvalt.

Regnslag bør kun anvendes, når man går tur i regnvejr og bør således ikke være på vognen, hvis det ikke regner.

Stil barnevognen under et halvtag, hvis det regner, når...

Læs mere i Babylex

Kæledyr og børn

I rigtig mange børnefamilier har man en eller anden form for kæledyr, og det er ofte en hund, kat eller et andet kæledyr med pels.

Det kan være rigtig dejligt for børn at vokse op sammen med dyr, og det er lærerigt at skulle hjælpe til med at passe et dyr og sørge for,, at dyret har det godt. At skulle være med til at tage sig af et kæledyr lærer dit barn om ansvar. Det overordnede ansvar for kæledyret er dog dit. Du kan ikke regne med, at dit barn selv kan sørge for et kæledyr,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Du är min absoluta förebild inom allt med barn och allt som rör barnuppfostran/sömn/mat/sjukdom. Trots att jag aldrig träffat dig känner jag ett 100% förtroende och respekt för dig och känner att din syn på barn och hur man ska hantera olika situationer är helt rätt. Det finns så många metoder och syn på området idag men du har en sån sund och kärleksfull inställning.

För att sammanfatta det jag precis skrev: Du är min "guru" inom området och jag är glad att jag Tack vare min danska svärmor fann din sida och äntligen kunde få den hjälp och feedback jag så väl behövde!

Tack
/Erika