Hjerteskærende skrig om natten

11. december 2017

Kategori:
Alder:
15 mdr.

Hjerteskærende skrig om natten

Kære Helen.

Tak for din tidligere rådgivning omkring nedtrapningen af amningen til min 15 måneder gamle pige, vi har dig valgt at holde ved efter 2 lur amning da det er den hun kobler fra til efter en lang dag i vuggestuen og det virker os som om det den mest sårbare for hende at undvære..

Børn på 15 måneder, er det normalt at de har urolige nætter!?

Nanna har stadigvæk flere urolige næter end rolige :-/

Dog acceptere hun at hun ikke bliver ammet!.

Hun reagere nogle dage meget voldsomt omkring kl 3-4 stykker om natten, kaster hun sig rundt og skriger helt hjerteskærende!
Tager man hende op kæmper hun med arme og ben for at komme fri - så sætter jeg hende midt i ...

Annonce

... vores store seng hvor hun kaster sig rundt... nå der er gået lidt prøver jeg at tage hende op i min farvn nogle gange går der lidt før hun falder til ro andre gange kan der gå halve timer.

Når det værste udbrud er over er hun nogle gange meget udkørt og sover tungt videre andre gange er det som om hun er vågnet for meget og ikke tør sove og så nægter hun at blive lagt i sengen og tager jeg hende så op ved siden af mig får jeg ikke sovet for hun klamre sig til mit hoved og vil nusse mit hår og have mit hoved meget meget tæt på hedens ( lidt som om hun er angst for jeg forsvinder ) :-/. Hvad skal man forvente er normalt eller er der nogen alarm klokker der ringer hos dig?

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

2. januar 2024 | Kost og ernæring | 15 mdr.

Vitaminpiller til børn

Kære Helen Godt nytår :) Jeg har lige et par korte spørgsmål i dag....

Annonce

Viden om børn:

Fedtcreme - fedtprocent

Der findes rigtig mange forskellige cremer på markedet, og til behandling af børneeksem er det en god idé at vælge fedtcreme. Jo højere fedtprocent cremen har, jo mere fedtet og klistret vil den ofte være - og dermed også for mange mere ubehagelig. Derfor er det en god idé at vælge så fed en creme som muligt, som samtidig virker behagelig - og til behandling af børneeksem i ansigtet er det ofte en god idé at vælge en creme med en fedtprocent omkring 30-40%. Det er ofte også en god idé at...

Læs mere i Babylex

Mellemmåltider børn

Børn har brug for at få 3-4 mellemmåltider i løbet af dagen. Børn over 1 år bevæger sig ofte meget og mellemmåltiderne sikrer deres energibehov. Derfor skal mellemmåltider også være sunde.

Mellemmåltiderne vil ofte ligge formiddag, eftermiddag, før aftensmaden og som godnatmåltid.

Mellemmåltider kan være:
- Grovbolle f.eks. havregrynsboller, eller grovbrød med lidt frugt
- Rugbrødssnitter med smør, ost, frugt
- Frisk frugt, råkost,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Selvfølgelig har jeg en tilknyttet kommunal sundhedsplejerske, men jeg er super glad for mit medlemskab hos NetSundhedsplejerkse.dk, da der dukker mange spørgsmål op i løbet ugen med en lille ny og jeg kan kun anbefale det.

Camilla Martin