6 måneder og sover dårligt

11. december 2017

Kategori:
Alder:
6 mdr.

6 måneder og sover dårligt

Kære Helen

Vi har en dejlig glad og veloplagt søn på 6 måneder der desværre den sidste uges tid er begyndt at sove dårligt.

Vores normale vane var, at han sov ca. 4-6 timer i streg om natten, hvorefter han blev ammet og lagt til at sove igen. Han blev ammet ca. kl. 21.00, hvorefter han forsigtigt blev lagt for natten. Så vågnede han typisk kl. 3, blev ammet og lagt igen og vågnede for dagen kl. 7. Nogle gange vågnede han en ekstra gang og blev ammet. Det fungerede godt.

Nu er han dog begyndt kun at sove 1,5-2 timer ad gangen og ...

Annonce

... sover meget let. Det er hverken dejligt for ham eller os.

Til info skal det siges, at han ikke er begyndt at få grød endnu. Efter aftale med vores sundhedsplejerske venter vi lige lidt, da han meget let får meget undt i maven (er født ca. 4 uger før termin). Vi har forsøgt flere gange, men det gav rigtig meget undt i maven.

Om dagen spiser han ca. hver 3 time og sover en morgen./formiddagslur på ca. 1-1,5 timer, en eftermiddagslur og evt. en sen eftermiddag-/aftenlur.

Håber du kan komme med et godt råd.

På forhånd tak for rådet.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Appetit

Børns appetit varierer meget. Nogle gange spiser barnet meget i løbet af en dag og andre gange betydeligt mindre.

Det er helt i orden, så længe barnet trives, er aktivt og hverken bliver for tyk eller tynd. Og som udgangspunkt må du tro på at dit barn har en naturlig evne til at spise, når de tilbydes mad og til at sige fra, hvis det ikke har behov for mere.

Når man ammer ved man aldrig hvor meget barnet egentlig får og her må man tro på at hvis der kommer noget ud...

Læs mere i Babylex

Downs syndrom

Downs syndrom er også det man kalder trisomi 21 eller mongolisme.

Alle gravide tilbydes i dag en undersøgelse af risikoen for Downs syndrom hos fostret. Kvinder kan på baggrund at denne undersøgelse vælge om de vil have en abort. Det betyder at antallet af børn født med downs syndrom er faldet meget de sidste år.

Børn med Downs Syndrom er ligeså forskellige, som alle andre børn er det og derfor er nogle mere påvirkede af deres kromosomfejl end andre. Som forældre...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for en god brevkasse. Den har i mange sammenhænge givet mig brugbare svar på de spørgsmål, der dukker op for en førstegangsmor.

De bedste hilsener
Den forvirrede førstegangsmor