Brev:
6 måneder og sover dårligt
11. december 2017
Alder:
6 mdr.
6 måneder og sover dårligt
Kære Helen
Vi har en dejlig glad og veloplagt søn på 6 måneder der desværre den sidste uges tid er begyndt at sove dårligt.
Vores normale vane var, at han sov ca. 4-6 timer i streg om natten, hvorefter han blev ammet og lagt til at sove igen. Han blev ammet ca. kl. 21.00, hvorefter han forsigtigt blev lagt for natten. Så vågnede han typisk kl. 3, blev ammet og lagt igen og vågnede for dagen kl. 7. Nogle gange vågnede han en ekstra gang og blev ammet. Det fungerede godt.
Nu er han dog begyndt kun at sove 1,5-2 timer ad gangen og sover meget let. Det er hverken dejligt for ham eller os.
Til info skal det siges, at han ikke er begyndt at få grød endnu. Efter aftale med vores sundhedsplejerske venter vi lige lidt, da han meget let får meget undt i maven (er født ca. 4 uger før termin). Vi har forsøgt flere gange, men det gav rigtig meget undt i maven.
Om dagen spiser han ca. hver 3 time og sover en morgen./formiddagslur på ca. 1-1,5 timer, en eftermiddagslur og evt. en sen eftermiddag-/aftenlur.
Håber du kan komme med et godt råd.
På forhånd tak for rådet.