Brev:
Klynkende og urolig
7. december 2017
Alder:
8 mdr.
Klynkende og urolig
Kære Helen
Min datter er nu 8,5 mdr og stortrives.
Hun sidder selv og har gjort det i to måneder, hun kryber / møver sig frem på maven og ligger konstant i kravlestilling og rokker frem og tilbage. Hun går selv fra siddende stilling og ned på knæene og modsat. Hun prøver at rejse sig ved sofabordet osv. Så alt i alt går den del bare godt.
Men de sidste 3 dage har vi haft en voldsom ballade om aftenen og natten hvilket vi aldrig har haft med hende før. Vi har været så heldige at hun har et godt sovehjerte og sover fuldstændig efter skema: 5 kvarter til formiddag, 6-7 kvarter til eftermiddag og så fra kl 19.15-06.45 om natten. Ingen problemer overhovedet og hun får kun mælk kl 19 og kl 22 og herefter sover hun til næste morgen.
Men de sidste 3 dage har hun klynket og grædt når hun skal sove om aftenen og vi kan ikke forlade soveværelset. Tilsvarende om natten vågner hun vel 15-20 gange klynkende eller grædende og skal bruge nærhed og trøstes (hvilket vi selvfølgelig gør). Ved du hvad der sker?
Hun fik de første to tænder for et par uger siden og det ligner der snart er en fortand på vej men det er alligevel en markant ændring i forhold til hvordan hendes søvnmønster normalt er. Der er ingen problemer ved dagslurerne - der sover hun i sin barnevogn på to minutter.
Kan den motoriske udvikling spille ind og give hende uro?
Med venlig hilsen
mor