Klynkende og urolig

7. december 2017

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Klynkende og urolig

Kære Helen

Min datter er nu 8,5 mdr og stortrives.

Hun sidder selv og har gjort det i to måneder, hun kryber / møver sig frem på maven og ligger konstant i kravlestilling og rokker frem og tilbage. Hun går selv fra siddende stilling og ned på knæene og modsat. Hun prøver at rejse sig ved sofabordet osv. Så alt i alt går den del bare godt.

Men de sidste 3 dage har vi haft en voldsom ballade om aftenen og natten hvilket vi aldrig har haft med hende før. Vi har været så heldige at hun har et godt sovehjerte og sover fuldstændig efter skema: 5 kvarter til formiddag, 6-7 kvarter til eftermiddag og så fra kl 19.15-06.45 om natten. Ingen problemer overhovedet og hun får kun mælk ...

Annonce

... kl 19 og kl 22 og herefter sover hun til næste morgen.

Men de sidste 3 dage har hun klynket og grædt når hun skal sove om aftenen og vi kan ikke forlade soveværelset. Tilsvarende om natten vågner hun vel 15-20 gange klynkende eller grædende og skal bruge nærhed og trøstes (hvilket vi selvfølgelig gør). Ved du hvad der sker?

Hun fik de første to tænder for et par uger siden og det ligner der snart er en fortand på vej men det er alligevel en markant ændring i forhold til hvordan hendes søvnmønster normalt er. Der er ingen problemer ved dagslurerne - der sover hun i sin barnevogn på to minutter.

Kan den motoriske udvikling spille ind og give hende uro?

Med venlig hilsen
mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

11. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Afviser pludselig skemad

Kære Helen Min dreng er nu 6.5 måned gammel, og det er gået rigtig godt med...

5. marts 2024 | Sovevaner | 7 mdr.

Afhængig af sutten

Kære Helen Vi har brug for dit råd ift. brug af sut. Vores pige på 7...

Annonce

Viden om børn:

Udstyr til nyfødt - tjekliste

Når du er gravid og første gang besøger en babyudstyrsforretning, så kan du blive helt svimmel over alt det udstyr du kan købe. Tænk fremad når du skal vælge - meget babyudstyr er dyrt og bruges kun i kort tid. Derfor kan visse ting med fordel købes brugt, eller måske kan I låne eller arve. Det kan godt betale sig.

En tjekliste over babyudstyr, som kan være godt have have klar før fødslen:

- Autostol - nødvendigt, hvis I skal fragte baby i bil fra sygehuset og...

Læs mere i Babylex

Fiskeolie og børn

Fiskeolie eller det der også hedder Omega-3 fedtsyrer er sunde fedtsyrer, som især findes i fede fisk. De er livsnødvendige for os mennesker, både for børn der skal vokse og udvikle sig og for ældre der skal "vedligeholdes". Derfor skal der være omega-3 fedtsyrer tilstede i vores kost.

Fødevarestyrelsen anbefaler, at du selv spiser og også giver dit barn fisk 2 gange om ugen som hovedmåltid. Derudover næsten hver dag som pålæg til frokost.

Det er vigtigt at variere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tusinde tak for en informationsrig hjemmeside og nogle virkelig fantastiske bøger om børn! Jeg har erhvervet mig hele din bog-serie og efter at have læst dem, bruger jeg dem stadig ofte som opslagsværk. Tak for dem!

Venlig hilsen
Cecilie