Brev:
Putteproblemer 15 mdr.
20. november 2017
Alder:
15 mdr.
Putteproblemer 15 mdr.
Hej Helen :-)
Min dreng er nu 15 mdr. og der er godt gang i den med tænder, sprog og egen vilje, og han er netop begyndt at gå, så puha der sker meget :-) De sidste par uger har dog været noget udfordrende mht. putning og søvn..
Vi er vant til at han er super nem, og bare har lagt sig til at sove efter godnathistorie, og så har vi ikke hørt ham før næste morgen 11 timer efter.. Så han har været et rigtig luksus barn :-)
Men nu bliver han helt ude af den når vi går fra hans værelse, rejser sig i sengen skriger i vildensky. Vi går så ind igen, og tager ham op, og han falder til ro (næsten i søvn) med det samme i vores arme, her sidder vi så typisk i nogle minutter, men så snart han kan mærke at vi begynder at bevæge os for at ligge ham ned igen, så starter vi forfra. Og sådan kan det blive ved i 1 time eller mere. Til sidst falder han dog til ro.
Så har vi så problemet igen mellem kl. 3-4, her er det det samme, at når jeg går ud, så bryder hans verden sammen. På dette tidspunkt ender jeg med at tage ham med ind i soveværelset og putte ham i rejsesengen, der falder han til ro med det samme.
Jeg har simpelthen så svært ved at finde ud af hvad det er der genere den lille fyr, det virker jo som noget seperationsangst agtig noget, men det stadie troede jeg da at vi var ovre?
Jeg gør alt hvad jeg føler jeg kan for at give ham nærhed og tryghed, men samtidig er jeg bange for at skabe "dårlige" vaner, mht. at falde i søvn i vores arme, og tage ham ind i soveværelset om natten. Men han skal jo heller ikke græde sig selv i søvn. Så jeg ved snart ikke hvad vi ellers skal gøre :-/ Håber derfor at du har nogle gode råd?
Vores rutine er nøjagtig som den plejer med aftensmad ved 17-17:30 tiden, herefter leg eller bad. Så tager vi nattøj på, og sætter os i sofaen og hygger med noget børnetv og en skål frugt, hvorefter vi børster tænder og læser så godnathistorie ved 19-tiden, og så godnat.
Der er altid en lille vågelampe på hans værelse som lyser hele natten.
Vi venter en lillesøster med termin om 3 uger, så jeg håber simpelthen sådan at vi kan få styr på det inden hun melder sin ankomst, så han ikke kommer til at føle sig til side sat af mig om aftenen.
Det er dog planen, at jeg fortsat vil stå for putningen, så vi har den stund sammen, kun os to. Men det kan jo godt gå hen og blive svært med amning osv. hvis det hver dag skal tage så lang tid :-/
Det blev lidt langt, men det håber jeg er ok :-)
Venlig hilsen
en lidt fortvivlet mor