Putteproblemer 15 mdr.

20. november 2017

Kategori:
Alder:
15 mdr.

Putteproblemer 15 mdr.

Hej Helen :-)

Min dreng er nu 15 mdr. og der er godt gang i den med tænder, sprog og egen vilje, og han er netop begyndt at gå, så puha der sker meget :-) De sidste par uger har dog været noget udfordrende mht. putning og søvn..

Vi er vant til at han er super nem, og bare har lagt sig til at sove efter godnathistorie, og så har vi ikke hørt ham før næste morgen 11 timer efter.. Så han har været et rigtig luksus barn :-)
Men nu bliver han helt ude af den når vi går fra hans værelse, rejser sig i sengen skriger i vildensky. Vi går så ind igen, og tager ham op, og han falder til ro (næsten i søvn) med det samme i vores arme, her sidder vi så typisk i nogle minutter, men så snart han kan mærke at vi begynder at bevæge os for at ligge ham ned igen, så starter vi forfra. Og sådan kan det blive ved i 1 time eller mere. Til sidst falder han dog til ro.

Så har vi så problemet igen mellem kl. 3-4, her er det det samme, at når jeg går ud, så bryder hans verden sammen. På dette tidspunkt ender jeg med at tage ham med ind i soveværelset og putte ham i rejsesengen, der falder han til ro med det samme.

Jeg har simpelthen så svært ved at finde ud af hvad det er der genere den lille fyr, det virker jo som noget seperationsangst ...

Annonce

... agtig noget, men det stadie troede jeg da at vi var ovre?

Jeg gør alt hvad jeg føler jeg kan for at give ham nærhed og tryghed, men samtidig er jeg bange for at skabe "dårlige" vaner, mht. at falde i søvn i vores arme, og tage ham ind i soveværelset om natten. Men han skal jo heller ikke græde sig selv i søvn. Så jeg ved snart ikke hvad vi ellers skal gøre :-/ Håber derfor at du har nogle gode råd?

Vores rutine er nøjagtig som den plejer med aftensmad ved 17-17:30 tiden, herefter leg eller bad. Så tager vi nattøj på, og sætter os i sofaen og hygger med noget børnetv og en skål frugt, hvorefter vi børster tænder og læser så godnathistorie ved 19-tiden, og så godnat.
Der er altid en lille vågelampe på hans værelse som lyser hele natten.

Vi venter en lillesøster med termin om 3 uger, så jeg håber simpelthen sådan at vi kan få styr på det inden hun melder sin ankomst, så han ikke kommer til at føle sig til side sat af mig om aftenen.

Det er dog planen, at jeg fortsat vil stå for putningen, så vi har den stund sammen, kun os to. Men det kan jo godt gå hen og blive svært med amning osv. hvis det hver dag skal tage så lang tid :-/

Det blev lidt langt, men det håber jeg er ok :-)

Venlig hilsen
en lidt fortvivlet mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

Annonce

Viden om børn:

Erstatning - modermælk

Hvis du ikke ammer dit barn, eller hvis du ønsker at supplere din amning med mælk, så er det meget vigtigt, at du giver dit barn modermælkserstatning. Barnet må ikke få almindelig komælk at drikke, før det er 12 måneder gammel.

Modermælkserstatning kan gives fra fødslen. Det er af høj kvalitet, der er store krav til produceringen og sammensætningen af modermælkserstatning, og børn der får modermælkserstatning vokser og trives rigtig godt. Modermælkserstatning forhandles som...

Læs mere i Babylex

Øl og amning

Før i tiden anbefalede man, at kvinder der lige havde født, og som gerne ville amme, drak en maltøl eller en mørk hvidtøl dagligt, fordi det kunne hjælpe med at sætte mælkeproduktionen op. Det var kun øl af denne type, som havde effekt, og effekten skulle skyldes maltindholdet. På barselsafdelingen kunne man derfor få en øl til frokost eller aftensmaden, hvis man havde brug for det.

Det anbefales dog ikke mere, at man forsøger at øge sin mælkeproduktion ved at drikke øl....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dit råd om uld til min søn, det var nok det bedste råd jeg nogensinde har fået :) Der blev godt nok kigget mærkeligt på mig, da jeg begyndte at lede efter uld i butikkerne, så det måtte hentes hjem fra Danmark til sidst.

Hilsen mor fra udlandet