Brev:
Skal han lære sove i egen seng?
11. november 2017
Alder:
18 mdr.
Skal han lære sove i egen seng?
Hej Helen
Vores søn har altid været vant til at falde i søvn i vores seng. Når han er faldet i søvn ligger jeg ham i hans egen seng. Der ligger han i et par timer hvorefter han står op og kommer i vores seng og er der til næste morgen. Han sover måske i sin seng fra kl. 20.30 - 01.00. Sådan cirka nogle gange mere andre gange mindre.
Kort tid efter han var startet i vuggestuen, kunne vi godt lægge ham ned i hans seng og få ham til at falde i søvn i hans egen seng. Mens jeg stod ved ham og gav ham let massage på ryggen. Og det hænger sammen med at han i vuggestuen blev lagt ned i en rejseseng når han skulle sove.
Efter en periode med sygdom her hjemme ødelagde vi det lidt den gode rytme. Jeg havde ikke så meget overskud og han var meget pjevset, så var det bare nemmere at lade ham falde i søvn i vores seng.
Det gik ellers så godt med at få ham ned i egen seng :( nu er det helt umuligt at sætte ham ned i hans egen seng, han græder hvergang jeg bare prøver at lægge ham ned i sengen.
I vuggestuen er han begyndt at sove ude i en krybbe, det acceptere han helt fint nu. Pædagogerne fortæller at de uden problemer kan lægge ham ned i krybben.
Du skrev tidligere til mig at det er vigtigt at han falder i søvn i sin egen seng. Har det en negativ betydning for hans udvikling at han falder i søvn i vores seng?
Handler det måske om at jeg skal være mere tålmodig og ikke give op, men holde fast i at han skal falde i søvn i egen seng.
Kan du hjælpe os?