Skal han lære sove i egen seng?

11. november 2017

Kategori:
Alder:
18 mdr.

Skal han lære sove i egen seng?

Hej Helen

Vores søn har altid været vant til at falde i søvn i vores seng. Når han er faldet i søvn ligger jeg ham i hans egen seng. Der ligger han i et par timer hvorefter han står op og kommer i vores seng og er der til næste morgen. Han sover måske i sin seng fra kl. 20.30 - 01.00. Sådan cirka nogle gange mere andre gange mindre.

Kort tid efter han var startet i vuggestuen, kunne vi godt lægge ham ned i hans seng og få ham til at falde i søvn i hans egen seng. Mens jeg stod ved ham og gav ham let massage på ryggen. Og det hænger sammen med at han i vuggestuen blev lagt ned i en rejseseng når han skulle sove.

Efter en periode med sygdom her hjemme ødelagde vi det lidt den gode rytme. Jeg havde ikke så meget overskud og ...

Annonce

... han var meget pjevset, så var det bare nemmere at lade ham falde i søvn i vores seng.

Det gik ellers så godt med at få ham ned i egen seng :( nu er det helt umuligt at sætte ham ned i hans egen seng, han græder hvergang jeg bare prøver at lægge ham ned i sengen.

I vuggestuen er han begyndt at sove ude i en krybbe, det acceptere han helt fint nu. Pædagogerne fortæller at de uden problemer kan lægge ham ned i krybben.

Du skrev tidligere til mig at det er vigtigt at han falder i søvn i sin egen seng. Har det en negativ betydning for hans udvikling at han falder i søvn i vores seng?

Handler det måske om at jeg skal være mere tålmodig og ikke give op, men holde fast i at han skal falde i søvn i egen seng.

Kan du hjælpe os?

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

3. januar 2024 | Kost og ernæring | 21 mdr.

Nedsat appetit? - 21 mdr.

Kære Helen Godt nytår. Åh, det der med mad. H er en skøn lille...

Annonce

Viden om børn:

Navn - navngivning

Alle børn skal have et navn - mindst et fornavn og et efternavn. Og dit barn skal have sit navn, før det fylder 6 måneder. I kan give jeres barn et navn på to måder: Enten ved dåb i folkekirken eller ved at ansøge om navngivning via Borger.dk.

Der er i princippet ikke nogen begrænsninger på antallet af fornavne, som du må kalde dit barn. Men der er regler for, hvilke navne du kan give dit barn. Som hovedregel må du ikke vælge et navn, der kan være til ulempe for dit barn.

Læs mere i Babylex

Mælkedranker

Nogle børn drikker så meget mælk, at det tager pladsen op for den egentlige mad. Disse børn kalder man for mælkedrankere.

De første 6 måneder vil det lille barn naturligt leve af mælk, men i takt med at barnet bliver ældre, begynder at spise mere og mere rigtig mad, så er det vigtigt, at mængden af mælk skrues gradvist ned. Hvis barnet gennem for lang tid lever mest af mælk, vil barnet kunne komme til at mangle vigtige næringstoffer - som naturligt indtages via en almindelig sund...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Det går rigtig fint med Emilie, hun er blevet supergod til at sove i barnevognen og sover nu 2 lure om dagen på ca. 2-3 timer, så det er skønt - tak for dit forrige råd :o)

Hilsen Emilies forældre