Brev:
Sove på mor II
6. november 2017
Alder:
1 mdr.
Sove på mor II
Kære Helen
Mange tak for svaret!
Jeg må prøve nogle nye strategier for at forsøge at holde mig vågen.
Fik ikke nævnt at grunden til jeg sidder med hende efter hun har spist jo er at hun har ekstremt svært ved at falde i søvn. Hun skal gerne hjælpes en halv time eller mere før hun giver efter for søvnen. Ofte vågner hun op når man lægger hende i liften hvis man ikke venter længe nok. Hvis hun først vågner kan det tage 2-3 timer, ofte med gråd, at få hende til at sove på ny. Dette gør selvfølgelig også at det er sparsomt hvad jeg får af nattesøvn, deraf også den ekstreme træthed.
Når vi lægger hende svøber vi hende i dynen, hun sover bedst svøbt, og vugger hende lidt så hun falder til ro igen hvorefter vi lægger hende i liften.
Jeg tænker to nye løsninger, jeg har bestilt en slyngevugge, da jeg tænker at hun deri kan blive hjulpet til søvn ved at blive vugget, så hun ikke skal flyttes når først hun sover, med risiko for at vække hende. Må man gerne lade hende sove der om natten?
Anden løsning kunne være at jeg står op og sætter mig i en stol og ammer hende, og nusser hende i søvn der.
I det hele taget sover hun bedst hos mig, og sover meget uroligt lige så snart hun bliver lagt i liften, medmindre man rammer det helt rigtige tidspunkt hvor hun sover så dybt at hun ikke opdager det.
Måske har du nogle yderligere råd/ forslag?
Med venlig hilsen
den trætte mor