Brev:
Opfølgning på sidste svar og powernap
1. november 2017
Alder:
3 mdr.
Opfølgning på sidste svar og powernap
Hej Helen.
Vi forsøger at arbejde med det som du skrev til mig sidst mht. at prøve at ligge min søn lige der hvor han er ved at falde i søvn og så prøve at lulle ham videre ind i søvnen i sengen, barnevognen eller det sted som han nu skal sove. For at komme væk fra at han skal vugges i søvn hele tiden.
Oftest så vågner han dog helt op igen ved skiftet, og er ikke til at lulle videre i søvnen, før vi tager ham helt op og igen enten ligger ham til brystet eller sætte os på en stor bold. Han begynder simpelthen at klynke og nogle gange græde.
Skal vi så bare trøste også prøve at vugge ham hen til der, hvor han er lige ved at sove igen, ligge ham også bare blive ved indtil det lykkedes?
Eller skal vi blot trøste også ligge ham igen med det samme uden at han vugges på ny eller lægges til brystet på ny?
Der ud over er min søn ligesom så mange andre i den alder, som han har nu, hvor han nærmer sig 4 mdr. begyndt at powernappe. Han tager imellem 30 og 45 minutter om dagen, og hvis han får lov at komme op så er han meget pylret og træt blot efter 30 minutter.
Den eneste måde hvor på jeg kan få ham til at sove videre er ved at gå med barnevognen. Derfor puttes han også altid til lur i barnevognen, selvom det ofte også lige kræver en lille gåtur på 10 minutter og lidt held til at kunne stille barnevognen igen.
Er jeg blot nødt til at gå med barnevognen? I forvejen er det svært for mig at få ham til at sove i en barnevogn, som står stille, og jeg er så bange for at jeg få indkodet dette endnu mere i ham ved at skulle gå de lange ture for at kan få bare lidt mere end 30 minutters lur hver dag.
Hilsen Mor til M