Opfølgning på sidste svar og powernap

1. november 2017

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Opfølgning på sidste svar og powernap

Hej Helen.

Vi forsøger at arbejde med det som du skrev til mig sidst mht. at prøve at ligge min søn lige der hvor han er ved at falde i søvn og så prøve at lulle ham videre ind i søvnen i sengen, barnevognen eller det sted som han nu skal sove. For at komme væk fra at han skal vugges i søvn hele tiden.

Oftest så vågner han dog helt op igen ved skiftet, og er ikke til at lulle videre i søvnen, før vi tager ham helt op og igen enten ligger ham til brystet eller sætte os på en stor bold. Han begynder simpelthen at klynke og nogle gange græde.

Skal vi så bare trøste også prøve at vugge ham hen til der, hvor han er lige ved at sove igen, ligge ham også bare blive ved indtil det lykkedes?

Eller skal vi blot trøste også ligge ham igen med det samme uden at han vugges på ny eller lægges til brystet på ...

Annonce

... ny?

Der ud over er min søn ligesom så mange andre i den alder, som han har nu, hvor han nærmer sig 4 mdr. begyndt at powernappe. Han tager imellem 30 og 45 minutter om dagen, og hvis han får lov at komme op så er han meget pylret og træt blot efter 30 minutter.

Den eneste måde hvor på jeg kan få ham til at sove videre er ved at gå med barnevognen. Derfor puttes han også altid til lur i barnevognen, selvom det ofte også lige kræver en lille gåtur på 10 minutter og lidt held til at kunne stille barnevognen igen.
Er jeg blot nødt til at gå med barnevognen? I forvejen er det svært for mig at få ham til at sove i en barnevogn, som står stille, og jeg er så bange for at jeg få indkodet dette endnu mere i ham ved at skulle gå de lange ture for at kan få bare lidt mere end 30 minutters lur hver dag.

Hilsen Mor til M

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Portionsstørrelse børn

Det er meget forskelligt, hvor meget det enkelte barn spiser. Nogle børn spiser meget, og andre børn spiser mindre. Der er også forskel på børns appetit, som kan svinge alt efter tidspunktet på dagen.

Børn skal have lov til at regulere deres behov for mad. Det lille barn skal have lov til at die ved brystet, når det viser behov, og børn der får flaske, skal på samme måde have lov til at selvregulere. Barnet må ikke presses til at tømme hele flasken - og omvendt - hvis barnet...

Læs mere i Babylex

Kræsenhed

Når barnet er kommet i gang med skemaden, så er det meget vigtigt at introducere så meget forskelligt af familiens mad som muligt.

Når barnet først er blevet 1 år, så er appetitten og lysten til at smage noget nyt ikke særlig stor.

Prøv altid at servere det samme for barnet som I selv spiser og se altid ud som om I nyder maden. Lad være med at vise barnet for meget interesse, men lad det spise uden at presse det.

I må respektere at der er noget mad,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Allerførst vil jeg gerne sige dig tusind tak for dine hurtige og uddybende svar, og fordi du tog mine bekymringer alvorligt. Det var lige, hvad jeg havde brug for.

Mor til Agnethe 5 måneder