Brev:
Skrig og skrål - mareridt?
10. oktober 2017
Alder:
15 mdr.
Skrig og skrål - mareridt?
Hej Helen.
Vi har en stor dreng på 15mdr. Vi har gennem hans liv haft mange sygdomsperioder. Astmatisk bronkitis, RS, lungebetændelser og væske på ørerne, dræn der faldt ud og nye dræn. Vi har haft vores andel! Vi har derfor heller ikke været meget bevendt hvad angår nattesøvn. Hverdagen er nu i gang, med vuggestue og arbejde og det går sådan nogenlunde, med kun 2-3 opvågninger om natten.
Nu er vi så den seneste uge stødt ind i noget nyt! Lillebror puttes som vanligt kl 19 og falder let i søvn, men ”vågner” mellem kl 20.30 og 21.30 med det helt store skrig og skrål. Han kaster sig rundt i sengen, virker vred og flår i sit nattøj, kaster sutten væk. Det hjælper ikke at trøste, ae, synge, give sut, putte og slet ikke at tage ham op. Han er en rigtig kraftkarl og vrider sig så det er svært at holde ham, men så slår han da ikke hovedet ind i tremmesengen så længe. HVAD sker der????
Vi kan huske at storesøster da hun var yngre, men ældre end lillebror, af og til havde nætter hvor hun kunne have mareridt og sidde med åbne øje og bare skrige, men det varede højest 5-10 minutter. Med lillbror har det den sidste uge varet fra 30 min til 2 timer! Hvad sker der og hvad kan vi gøre. Jeg bliver meget påvirket af det selv kan jeg mærke. Jeg er nok egentlig lidt tyndslidt oven på et barselvliv med meget natteroderi.
Med venlig hilsen
Træt mor.