Mange opvågninger og afhængig af sutteflaske

9. oktober 2017

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Mange opvågninger og afhængig af sutteflaske

Hej Helen

Jeg har tidligere skrevet ang. min søn, og hans udfordringer med søvn.

Hans lurer om dagen går ok nu. Han sover 2-3 gange om dagen. Den første lur ca. ½ - 1 time normalt, hans middagslur ca mellem 1 time - 2½ timer, og afhængig af hans middagslur sover han engang imellem en eftermiddagslur på ½ time.

Han får 4 måltider mad om dagen og får herudover flaske før lur. Han er generelt en dejlig glad dreng og er meget aktiv og er meget hurtigt udviklet i forhold til hvad han kan. Han er lige blevet 7 måneder.

Vores udfordringer er med nattesøvnen. Han får flaske inden han skal sove, men han falder ikke i søvn med flasken i munden. Han har rigtig ...

Annonce

... mange opvågninger hele natten igennem. Typisk går der alt fra ½ time til 1½ i mellem han vågner. Og ofte kan vi kun få ham til at sove igen, hvis han får lidt mælk. Men han spiser ikke meget, typisk spiser han imellem 20-40 ml af gangen, så jeg tror ikke på at det er sult. Men hvordan vænner vi ham bedst af med at skulle have flaske hele tiden får ham til at sove videre?

Første gang han vågner forsøger vi at "fylde ham op", så han skulle kunne sove uden yderlig behov for mad, men efter han har drukket 40-60 ml første gang vender han hovedet og nægter at spise mere. Hvordan sikre vi os så, at han er "fyldt" godt nok op til natten?

Med venlig hilsen
Jeanette

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Madras til barnevogn

En barnevognsmadras kan være lavet af forskellige materialer, f.eks. skumgummi. Det betyder, at madrassen let suger kondensvand, der naturligt vil samle sig i barnevognen, når barnet sveder eller bare trækker vejret. Derfor er det vigtigt, at madrassen løftes op og stilles på højkant dagligt, og når barnevognen ikke bruges, så madrassen er tør, når barnet skal ligge på den.

Om vinteren kan det være nødvendigt at tage madrassen med ind, så barnet ikke lægges på en iskold madras,...

Læs mere i Babylex

Feberkrampe

Det lille barn evne til at kunne regulere sin temperatur er umoden. Det betyder, at nogle børn får krampe i forbindelse med, at de får feber. Temperaturen kan stige pludseligt, og når temperaturen stiger for hurtigt, kan temperaturreguleringscenteret i hjernen ikke følge med, og kramperne opstår.

Feberkramper opstår hos 2-5% af børn mellem 6 måneder og 5 år, og det er den hyppigste årsag til kramper hos børn. Feberkrampe er delvist arveligt, så end forældre eller søskende har...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusind tak for dit svar sidste gang med søvn-fase-skift-problemer. Tænk engang - det virker! Og nu har vi bøvlet i en hel måned med en træt lille pige, så det er bare så skønt at kunne lulle hende i søvn på en god måde. Plus - at du skrev det med perronen og sovetoget.

Tak,
fra forældrene til pige på 6 måneder