Reducering af amning knap 18 måneder

5. oktober 2017

Kategori:
Alder:
17 mdr.

Reducering af amning knap 18 måneder

Hej Helen

Min søn bliver 18 mdr d. 18.10.

Jeg skriver fordi vi for en måned siden begyndte at reducere amningen.
Vi har det sidste halve år ikke ammet om dagen, men gjort det om aftenen ift putning og om natten.

Vi startede så for en måned siden med kun at fjerne amningen ift aften putningen, og stadig fortsætte natteamningen. Det var en rejse for os alle, og idag putter vi uden amning og det er rigtig hyggeligt stadig.

Jeg vil stadig gerne amme, bare kun en gang om dagen og ikke i forbindelse med søvn.

Vi har derfor for 3 dage siden gået igang med at fjerne natamningen, og det er stenhårdt. Vores dreng sover i hans seng inde i vores soveværelse, og det har somregel været sådan at når han vågnede ved en 22-23 tiden kom han over i vores seng.

Vi har fastholdt samme ...

Annonce

... aftenritual og som nævnt går det godt. Herefter når han vågner putter vi ham med trøstende ord, nussen, vand ( han drikker ca 1 stort glas om natten efter vi har stoppet amingen). Det går ok når han vågner første gang, men de efterfølgende gange ( han vågner ca 3-4 gange) går han fuldstændig amok, græder, skriger, sparker og efter vi har trøstet i 10-30 min kravler han helt ind til os og så sover han. Og sådan fortsætter det.

Jeg har derfor mine spørgsmål:

1. Gør vi det rigtigt? Jeg ved det er en omvæltning for ham, og jeg vil gerne gøre dette så blidt for ham som muligt.

2. Jeg vil som sagt gerne fastholde en amning, og i denne proces vi er nu, gør jeg det om morgenen inden vi vågner. Forvirrer det ham mere end gavner, at jeg ligger det på dette tidspunkt?

Håber du kan hjælpe!

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

Annonce

Viden om børn:

Bedsteforældre

Det er dejligt at have bedsteforældre og for de fleste børn og børnefamilier spiller bedsteforældrene en stor rolle.

Bedsteforældre kan være ressourcepersoner, der træder til og hjælper jer i hverdagen med de praktiske opgaver. De vil ofte også gerne hjælpe med børnepasning, hvis I forældre har brug for lidt tid for jer selv.

Børn har glæde af at kende deres bedsteforældre, det er vigtigt for børn at kende deres historie og det er dejligt for dem at have...

Læs mere i Babylex

Optøning af spædbarnsmad

Hvis du gerne vil have små portioner skemad klar i fryseren, så er det vigtigt at følge disse retningslinjer:

- Nedfrysning skal foregå hurtigt efter, at maden er tilberedt. Maden fryses ned i små bøtter eller poser, som er beregnet til frysning af (baby)mad.

- Maden kan opbevares en månedstid i fryseren, når temperaturen holdes på -18 grader eller derunder. Den begrænsede periode er fastsat for at sikre en god smag i maden.

- Mad som har været...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for dit svar til min ældste søn og hans spørgsmål om ’bierne og blomsterne’. Vi har læst et par bøger sammen, han grinede rigtig meget … men fik stillet sin nysgerrighed!

Det var en rigtig god idé at læse bøger sammen, for du har jo fuldstændig ret: Det kan være grænseoverskridende for både barn og voksen af snakke om den slags sammen, mens en bog oplyser nøgternt og godt. Intimsfæren bevares intakt, genialt!