Brev:
Nedtrapning af amning, søvn og vintertid
27. september 2017
Alder:
6 mdr.
Nedtrapning af amning, søvn og vintertid
Hej Helen.
Min datter fylder 7 måneder om ca. 2 uger og så skal vi jo til at trappe ned på amningerne. Hun står dog tidligt op, så er lidt i tvivl om hvilken amning om dagen der skal bibeholdes. En dagsplan kan f.eks. se sådan ud:
Kl.05-06.00. Vågner og vi står op (har en regel om at vi tidligst står op kl.06.00)
Kl.07.00: morgenmad - hirsegrød med sveskemos (spiser ikke meget - nok pga meget mælk om natten)
Kl.08.00-08.45: ammer og sover
Kl.08.45-11.00: leger og spiser frugt
Kl.11.00-12.30 Ammer og sover
Kl.12.30-15.30: spiser en stor portion mos og leger
Kl.15.30-16.15 ammer og sover
Kl.16.15-18.00: leger og evt lidt frugt
Kl.18.00-19.30 stor portion mos og leger
Kl.19.30: nattøj på og ammes
Kl.20.00: sover
Kl.20.30-22.30 vågner og skal ammes igen - sover
Kl.22.30-01.30 vågner og skal ammes - sover
Kl.01.30-03.30: vågner og skal ammes - sover
Kl.03.30-05.00: vågner og skal ammes - urolig søvn
Kl.05.00-06.00: vågner og er tit ved bryst - urolig søvn
Vil tro at hun halvdel af gangene om natten søger brystet pga tryghed og den anden halvdel er pga sult. Hun tager desværre ikke sut - har prøvet med kærtegn og sang, men det er kun brystet der får hende til at falde til ro.
Hvilke 2 amninger om dagen skal jeg starte med at stoppe med?
Og lige et ekstra spørgsmål: hun blinker nærmest aldrig - er det normalt?
Og - har du et godt råd til vintertid? Synes ikke hun sover længere de gange hun er kommet senere i seng. Men hvad gør vi så for ikke at skulle op kl.04-05??
Tak på forhånd :-)