Ændring af søvnvaner - 11 mdr.

25. september 2017

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Ændring af søvnvaner - 11 mdr.

Kære Helen

Jeg har læst din bog Børn og søvn, men har stadig brug for et godt råd til at få ændret min datters måde at falde i søvn på. Hun er pt 11 måneder.

Sagen er at jeg lige fra starten har gået rundt med hende og vugget hende i mine arme, når hun skulle sove indenfor (hun kan selv falde i søvn i klapvogn og bil). Vi bor i Kina det meste af tiden, hvor det pt er så varmt at hun må tage sine lure indenfor i air condition.

Min tidlgere barnepige vuggede hende også i søvn, når hun skulle sove lur. Men nu har vi lige fået en ny barnepige, og jeg tænker at nu bliver jeg nødt til at gøre noget. Dem jeg har talt med ...

Annonce

... siger at jeg bliver nødt til at tage en "kold tyrker". Jeg er klar på at prøve det af, men er stadig lidt på Herrens mark i forhold til hvordan jeg får lært min datter, at hun skal sove, når jeg lægger hende i hendes seng. Det forstår hun slet ikke, og leger rundt ind til hun begynder at græde, hvis man ikke samler hende op. Skal jeg forsøge at lægge hende ned i sengen, lige når hun er ved at sove efter at have vugget hende, her til at begynde med? Og skal jeg så blive ved hende eller gå frem og tilbage? Eller er der andre måder hvorpå jeg kan lære hende, at det er meningen hun skal sove?

På forhånd mange tak!

Mange hilsener
Anne

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Amning og sex

Når du ammer og dit bryst er fyldt med mælk, så vil det være helt naturligt at brystet lækker eller direkte sprøjter med mælk, hvis du bliver seksuelt stimuleret.

Brysterne kan også være følsomme på en anden måde, end hvis du ikke ammer. De kan være mere ømme og mere spændte, brystvorterne kan også gøre ondt.

Det er heller ikke unormalt at man oplever brystet meget anderledes, når det pludselig tjener som næringskilde for ens barn. Nogle kvinder (og også mænd)...

Læs mere i Babylex

CE-mærket

Se efter CE-mærket når du køber legetøj

Legetøj skal være CE-mærket. Det er en sikkerhed for at legetøjet opfylder en række krav til sundhed, sikkerhed og miljø. CE-mærket er fælles for Europa og det er Forbrugerstyrelsen, Sikkerhedsstyrelsen og Miljøstyrelsen, der holder øje med at reglerne for CE-mærkning overholdes. Der foretages løbende stikprøvekontroller for at kontrollere at det legetøj, vi kan købe til vores børn, er i orden.

Du skal også være opmærksom på...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusinde tak for dit svar på mit sidste brev vedrørende min dreng. Det varmede at blive mødt med forståelse og indsigt – i forhold til lige netop den problematik vi var i på daværende tidspunkt.

Venlig hilsen
Mor til dreng på 3 år