Mad og forstoppelse - 6 mdr.

21. september 2017

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Mad og forstoppelse - 6 mdr.

Kære Helen.

Min dreng på nu 6 måneder har store udfordringer når det kommer til mad og forstoppelse.

Han er refluksbaby og får nexium dagligt (Vi er ved at forsøge at trappe ud). Jeg fuldammer stadig og selv her bliver han forstoppet. Derfor får han dagligt et brev movicol junior.

Hver gang jeg forsøger at starte grød eller mos bliver han møg forstoppet og jeg ender med at måtte give ham microlax. Jeg har forsøgt at komme sveskemos i grøden, men det hjælper ikke.

Jeg gav ham lind havregrød (kvart dl) med sveskemos for 3 dage siden og i går og i dag har jeg måtte give microlax.

Jeg har forsøgt at øge movicolen, men han vil kun drikke den med kamillete (han nægter andet, også min mælk). Så når jeg giver ekstra ...

Annonce

... movicol snyder jeg ham for et måltid mere.
Min børnelæge har sagt jeg skal supplere med laktulose og fortsætte grøden/mosen. Hvor min egen læge mener jeg skal lade ham sidde med fingermad I stedet, kun give movicol og ikke fokusere på maden.

Min sundhedsplejerske mener jeg skal give ham al den grød og mos han vil have, da det er hans tarm der er doven og den skal have fiber til at komme igang. Min læge mener ikke dette er korrekt, men at det er medicinen og hans umodne tarm der er skyld i det.

Jeg selv er splittet og stresset over intet fungere. Jeg har mistet overblikket og ved ikke længere hvordan jeg skal gribe det an.

Jeg håber du har et forslag til hvordan jeg skal gribe det an.

Venlig hilsen
Mor til Johannes.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Bedsteforældre

Det er dejligt at have bedsteforældre og for de fleste børn og børnefamilier spiller bedsteforældrene en stor rolle.

Bedsteforældre kan være ressourcepersoner, der træder til og hjælper jer i hverdagen med de praktiske opgaver. De vil ofte også gerne hjælpe med børnepasning, hvis I forældre har brug for lidt tid for jer selv.

Børn har glæde af at kende deres bedsteforældre, det er vigtigt for børn at kende deres historie og det er dejligt for dem at have...

Læs mere i Babylex

Sidde

De fleste børn kan i 6 mdr´s alderen sidde med let støtte f.eks. i en høj stol eller i barnevognen.

7 mdr gamle kan de fleste børn sidde kortvarrigt, dvs et par minutter, for så at falde til siden, for- eller bagover.

8 mdr gamle kan det fleste børn sidde i lidt længere tid og begynder også at tage hænderne ud og støde fra ved siden. Balancen bliver bedre og bedre.

Når barnet begynder at kunne sidde selv og holde et stykke legetøj i hånden er det...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tusind tak for svar. Selvom jeg inderst inde godt ved, at der nok ikke er det store at gøre ved vore urolige nætter - andet end at vente på hun bliver større - så er det altid rart at vende det med dig alligevel.

Jeg synes det er så synd, at du aldrig ser alle de små søde, som vi snakker om. Så her er ihvertfald et billede af vores lille datter - det glade barn.

Kærlig hilsen Stine