Brev:
Mad og forstoppelse - 6 mdr.
21. september 2017
Alder:
6 mdr.
Mad og forstoppelse - 6 mdr.
Kære Helen.
Min dreng på nu 6 måneder har store udfordringer når det kommer til mad og forstoppelse.
Han er refluksbaby og får nexium dagligt (Vi er ved at forsøge at trappe ud). Jeg fuldammer stadig og selv her bliver han forstoppet. Derfor får han dagligt et brev movicol junior.
Hver gang jeg forsøger at starte grød eller mos bliver han møg forstoppet og jeg ender med at måtte give ham microlax. Jeg har forsøgt at komme sveskemos i grøden, men det hjælper ikke.
Jeg gav ham lind havregrød (kvart dl) med sveskemos for 3 dage siden og i går og i dag har jeg måtte give microlax.
Jeg har forsøgt at øge movicolen, men han vil kun drikke den med kamillete (han nægter andet, også min mælk). Så når jeg giver ekstra movicol snyder jeg ham for et måltid mere.
Min børnelæge har sagt jeg skal supplere med laktulose og fortsætte grøden/mosen. Hvor min egen læge mener jeg skal lade ham sidde med fingermad I stedet, kun give movicol og ikke fokusere på maden.
Min sundhedsplejerske mener jeg skal give ham al den grød og mos han vil have, da det er hans tarm der er doven og den skal have fiber til at komme igang. Min læge mener ikke dette er korrekt, men at det er medicinen og hans umodne tarm der er skyld i det.
Jeg selv er splittet og stresset over intet fungere. Jeg har mistet overblikket og ved ikke længere hvordan jeg skal gribe det an.
Jeg håber du har et forslag til hvordan jeg skal gribe det an.
Venlig hilsen
Mor til Johannes.