Brev:
Bange for at sove om aftenen
18. september 2017
Alder:
7 mdr.
Bange for at sove om aftenen
Hej Helen.
Vi har en rigtig dejlig dreng på knap 8 mdr. Der er rigtig let at putte om dagen i hans barnevogn. Men de sidste par uger, er han blevet rigtig svær at putte til aften. Her til aften tog det 1,5 time hvor han skreg det meste af tiden. Desuden har han en vågen periode fra ca kl 1.30 og 1-2 timer frem. For at sætte prikken over i'et står han op ved fem-tiden. Her er han ikke til at putte igen.
Om aftenen får hans sutteflaske i sengen mens han ligger ned. Det er gået rigtigt godt og smertefrit i nogle måneder, men han er fra den ene aften til den anden begyndt at blive meget ulykkelig når han skal sove. Ja, nogle gange bliver han ligefrem pylret på vej ind til soveværelset. Vi har snakket om det og kan ikke finde noget der er ændret, ja lige bortset fra at det er blevet mørkere i soveværelset på det tidspunkt hvor han skal puttes.
Vores dagsrytme ser ca. Sådan ud:
5-5.30: står op' får flaske
7.30: morgenmad (øllebrød ell havregrød)
8.30 puttes (1-1.5 time)
10.30-11: grød
13.30: flaske og puttes (ca 2 timer)
16: rugbrødhapser
17.30-18: Aftensmad (ofte kartofler med kød. Han får hvad vi får).
19.30: flaske og puttes
22.15: får flaske i søvne.
Vi kunne virkelig godt bruge et par friske øjne på vores situation.
På forhånd tak for hjælpen
Med venlig hilsen
Heidi