Antal dagslure og kunne sove igennem?

18. september 2017

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Antal dagslure og kunne sove igennem?

Kære Helen,

Endnu et spørgsmål til dig :)

Jeg er lidt i tvivl om min datter sover "normalt", både mht lure om dagen, men også om natten

Hendes dag er typisk således:

Kl. 7-7:30 vågner hun
Kl. 8-9 formiddagslur
Kl. 12 middagslur
Kl. 14 eftermiddagslur
Kl. 16 endnu en lur
Kl 18/17 endnu en lur
Kl.20:30/21: sengetid
Kl: 23/00: amning
Kl.02: amning
Kl.04: amning

Som du kan se tager hun mange flere lure end de 2-3 lure. Er det fordi hun ...

Annonce

... ikke får sovet nok i lurene? De kan variere mellem 30 min til 2 timer.
Skal jeg prøve at trække den ud, så hun blir endnu mere træt til længere lur?

Jeg er tit i tvivl om hun vågner efter kl 02 om det er pga sult eller fordi hun ikke kan sove mere. For hvornår skal hun kunne "sove igennem"?

Kl 04 vågner hun faktisk og jeg prøver at vugge hende igen i Slyngevuggen , og oftest falder hun i søvn fhv nemt.

Håber det gav mening :)

På forhånd tak for svar

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Lus hos børn

Rigtig mange familier oplever, at deres børn kommer hjem med lus, og det bedste du kan gøre er at kæmme dit barn. Kæmning gør du bedst således:

1. Først vasker du barnets hår almindeligt. Helt våde lus sidder stille, men hvis lusene er tørre eller kun let fugtige, så bevæger de sig rundt. Våde lus er derfor lettere at få fat i. Sæt barnet på en stol foran dig, så du sikrer dig en god arbejdsstilling. Det tager tid at kæmme hår.

2. Så kommer du en god portion balsam...

Læs mere i Babylex

Hår - babys hårpragt

Nogle børn fødes med stor hårpragt og andre kun med små dun. Håret kan variere både i tykkelse, længde og farve.

Selvom barnet fødes med meget hår, er der ingen garanti for, at håret bliver på hovedet. De fleste børn vil i 3-4 mdr´s alderen miste meget af deres hår, både fordi de ligger meget ned, men også fordi de hår, som er udviklet, da barnet lå i moderens mave, ofte tabes på en gang.

De nye hår, som vokser frem, er ofte tynde og fine i forhold til det hår, som...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Selvom jeg kun har sendt dig to spørgsmål, så kan jeg allerede mærke glæden og roen ved at jeg kan skrive til dig.

Tusind tak!
Hilsen mor til dreng på 7 måneder