Barn på halvandet med børneeksem skal flyttes i egen seng

13. september 2017

Kategori:
Alder:
16 mdr.

Barn på halvandet med børneeksem skal flyttes i egen seng

Hej Helen.

Dette er mit første brev til dig og jeg har læst et hav af andres breve med godt resultat:)

Vi er som mange andre endt i en temmelig stor hårdknude. Vi har to børn, En datter F. på 4 og lillebror B. på halvandet.

B. har børneeksem, der har generet ham i større og mindre grad siden hans fødsel. Vi behandler det dagligt både forebyggende og som behandling. Vi valgte for en del måneder siden at lade ham sove i vores seng, da han havde stort behov for tryghed. Det fungerer dog ikke længere, da min mand er for generet af at han fylder, så han nu sover i seperat seng.

Nu er B´s eksem i nogenlunde balance, og vi mener at det er på tide at han kommer over i egen seng på eget værelse, men vi aner ikke hvordan vi får taget hul på bylden, da han fortsat virker meget tryghedssøgende når han skal puttes og sove.

Vores rutine er således:

ca 18.45 bliver han smurt ind og gjort klar til at putte.
19.00 går enten min mand eller jeg ind med ham i i vores seng, slukker lyset og ligger med ham (vi lader som om vi selv sover), ...

Annonce

... indtil han falder til ro og falder i søvn. Afhængig af hvor træt han er kan der gå alt mellem 15-45 min. Vi har ikke nænnet at køre nyt putteritual da han har virket generet af eksemet og tydeligt nyder vores nærhed

Vi har i 2 dage forsøgt at starte på at læse en lille bog i vores seng og når han sover så at lægge ham over i en weekend seng der står på vores soveværelse, for at prøve at tage det i etaper. Men han lader til at sove meget let og vågner med det samme han kan mærke at han løftes ud af vores seng og skriger højlydt og uden stop når han så lægges i weekendsengen. Jeg har derfor taget ham med over i vores seng igen, så det har været lidt af en fiasko.

Det skal tilføjes at vi er nervøse for at han får sovet dårligt, da det forværre hans eksem med manglende søvn og i det hele taget når han er stresset/ked af det, så det aspekt kæmper vi også med.

Vi håber på at du har nogle forslag til hvordan vi på en nænsom men bestemt måde kan lære ham at føle sig tryg ved at sove selv og på sigt flytte i eget værelse.

De bedste hilsner
AM

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

Annonce

Viden om børn:

Amning og medicin

Når du spiser og drikker, så går det du indtager via din blodbane over i mælken og vil således blive overført til dit barn. Derfor er det meget vigtigt at du taler med din læge, hvis du har behov for at tage medicin, når du ammer dit barn.

Der kan være mange grunde til at man får medicin, når man ammer. Der kan være behov for smertestillende, der kan være behov for antidepressiv medicin, antibiotika og mange andre ting og der findes næsten altid præparater, som kan tages selvom...

Læs mere i Babylex

Diarré

Det er normalt at et barn der kun får brystmælk at have tynd afføring. Men hvis barnet ikke bliver ammet mere og pludselig får vandtynd afføring, skal du være opmærksom.

Diarré kan være tegn på infektion forskellige steder i kroppen og det kan derfor være en god idé at måle barnets temperatur. Du skal være opmærksom på at barnet skal have ekstra væske og hvis diarréen ikke forsvinder hurtigt igen skal du søge læge. Hvis barnet virker sløvt eller der er blod eller slim i...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tusinde tak for en informationsrig hjemmeside og nogle virkelig fantastiske bøger om børn! Jeg har erhvervet mig hele din bog-serie og efter at have læst dem, bruger jeg dem stadig ofte som opslagsværk. Tak for dem!

Venlig hilsen
Cecilie