Brev:
Opvågninger og korte lure
8. september 2017
Alder:
6 mdr.
Opvågninger og korte lure
Hej Helen
Jeg har tidligere skrevet til dig ang min søn og søvn og mad udfordringer. Vi har fulgt dit råd om at forsøge at skabe mere rytme og forsøger så vidt mulig om dagen afh. Af hans lures længde.
Jeg har forsøgt at gå med barnevognen, men han vågner altid efter en halv time, hvis barnevognen bliver gået med, så vi kan desværre ikke forlænge hans lure på den måde. Han får mad 3 gange om dagen, og herunder får han flaske. Vi har fulgt dit rådnet giver ham ofte flaske i barnevogn eller seng, så han nedre kan koncentrere sig om at spise. Men vi har stadig en udfordring med at han ikke drikker særlig meget af sin flaske. Han spiser ofte kun omkring 90 ml af gangen. Dette gjorde han også før vi startede på fast føde. Hvor meget skal vi kæmpe for at han drikker mere? Han har fint med våde bleer og han virker til at trives godt. Han er en glad og meget meget aktiv dreng.
Vi har stadig en stor udfordring om natten. Han vågner stadig mange gange. Alt imellem 45 min og halvanden time. Når han vågner nu begynder han at ligge meget uroligt og tilsidst begynder han at græde. Vi har forsøgt at berolige ham med at kærtegne ham, med sutten, med musik, med ord, men intet virker før han får flasken med mælk. Men han spiser kun mellem 30-65 af gangen. Men han begynder at skrige indtil han lige får mælk, og vi kan ikke berolige og få ham til at sove videre på andre måder der om natten. Hvordan kan vi vende ham af med denne dårlige vane?
Han bliver 6 mdr om en uge.
Med venlig hilsen
Jeanette