Opvågninger og korte lure

8. september 2017

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Opvågninger og korte lure

Hej Helen

Jeg har tidligere skrevet til dig ang min søn og søvn og mad udfordringer. Vi har fulgt dit råd om at forsøge at skabe mere rytme og forsøger så vidt mulig om dagen afh. Af hans lures længde.

Jeg har forsøgt at gå med barnevognen, men han vågner altid efter en halv time, hvis barnevognen bliver gået med, så vi kan desværre ikke forlænge hans lure på den måde. Han får mad 3 gange om dagen, og herunder får han flaske. Vi har fulgt dit rådnet giver ham ofte flaske i barnevogn eller seng, så han nedre kan koncentrere sig om at spise. Men vi har stadig en udfordring med at han ikke drikker særlig meget af sin flaske. Han spiser ofte kun omkring 90 ml af gangen. Dette gjorde han også før vi startede på fast føde. Hvor meget skal vi kæmpe ...

Annonce

... for at han drikker mere? Han har fint med våde bleer og han virker til at trives godt. Han er en glad og meget meget aktiv dreng.

Vi har stadig en stor udfordring om natten. Han vågner stadig mange gange. Alt imellem 45 min og halvanden time. Når han vågner nu begynder han at ligge meget uroligt og tilsidst begynder han at græde. Vi har forsøgt at berolige ham med at kærtegne ham, med sutten, med musik, med ord, men intet virker før han får flasken med mælk. Men han spiser kun mellem 30-65 af gangen. Men han begynder at skrige indtil han lige får mælk, og vi kan ikke berolige og få ham til at sove videre på andre måder der om natten. Hvordan kan vi vende ham af med denne dårlige vane?

Han bliver 6 mdr om en uge.

Med venlig hilsen
Jeanette

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

14. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Søvnbehov og fordeling

Hej Helen Jeg har en søn på 5 måneder, som næsten altid har haft en rigtig...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

Annonce

Viden om børn:

Krydderurter

På persille, purløg og andre krydderurter og bladgrøntsager som f.eks. spinat og salat, kan der være jord og dermed jordbakterier - selv efter grundig vask. Bakterierne kan vokse, hvis maden gemmes eller ved genopvarmning, og de kan medvirke til dannelse af nitrit. Nitrit kan reagere med blodets hæmoglobin, så det ikke kan transportere ilt rundt i barnets krop.

"Grønt drys"på varm mad må derfor ikke gives til spædbørn og småbørn. Friske krydderurter og bladgrøntsager må dog...

Læs mere i Babylex

Undertøj til børn

Bomuld er behageligt, suger sved og kan vaskes ved høj temperatur. Det kan være en stor fordel, så længe børn bruger ble, hvor det ikke kan undgås, at der af og til kommer urin og afføring i undertøjet.

I efterårs- og vintermånederne, kan det dog være en fordel at vælge undertøj af uld. Uld består af ca. 20 procent fibre og 80 procent luft. Det gør, at uld isolerer rigtig godt, og det hjælper derfor barnet med at holde varmen, når det f.eks. sparker dynen af om natten. Uld kan...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Det kan ikke siges for mange gange. Din bog om barnets søvn er helt fantastisk og hver gang jeg læser i den giver den mig ro i stedet for at stresse over at mit barn ikke nødvendigvis sover 16-20 timer i døgnet i en alder af 3 mdr, som man læser mange andre steder.

Hilsen mor til pige på 3 måneder