Tak for svar om søvn - opfølgning

2. september 2017

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Tak for svar om søvn - opfølgning

Kære Helen,

Tusind tak for dit svar, det var utrolig detaljeret og meget hjælpsomt. Vi har taget alt hvad du har sagt til os, og vil gå i gang med at forbedre søvnen. Der er jo lidt at tage fat på :)

Jeg skrev at jeg går tilbage til ham i krybben når han græder, og dertil siger du at det er en dårlig idé. Det er hermed modtaget. Men hvad gør jeg hvis han giver sig til at græde i det sekundt jeg gør antræk til at forlade lokalet? Skal jeg så blive hos ham indtil han sover?

Det havde vi nemlig prøvet før, men hver gang jeg lægger ham ned, vender han rundt og stiller sig op igen. Den "leg" kan vi have 30-40 gange før han udmatter sig selv så meget, at han falder i søvn. Det har hjulpet nu da jeg er begyndt at gå ud. Der ligger han mere stille når jeg kommer ind. Faktisk lægger han sig ned selv, så snart han ser mig i døren. Men jeg forstår fuldt ud at det ikke er godt at han når at græde og blive utryg - det skal han selvfølgelig ikke!

Så nu er jeg lidt i tvivl om hvad søren jeg skal gøre med det gå eller ikke gå - problem.
Det er også hårdt at sidde derinde med min store mave og synge/køre hånden over hans ansigt eller konstant lægge ham ned igen. (ps. ryggen har heller ikke spor godt af det)
Hans far kan desværre ikke rigtig hjælpe. Når far prøver bliver drengen FULDSTÆNDIG hysterisk. I det ...

Annonce

... sekundt jeg træder ind af døren, er han stille.

Det er selvfølgelig hårdt for far at han ikke er ønsket, men det er virkelig også hårdt for mig. Det betyder at jeg skal lave det meste derhjemme. ( det er også kun mig der kan synge/tysse ham til ro om natten deder 40 gange han sætter sig op og græder)

Jeg arbejder 12 timer af gangen og er derfor meget væk (måske er det derfor han kun vil have mig?) Men det betyder også at jeg, hver anden weekend også er på job, og sønnen får kvalitetstid med far. Det havde vi håber ville afhjælpe problemet, men det gør det ikke - tværtimod.

Du skriver at han faktisk godt kan mærke at jeg er anderledes - med graviditeten, og det kan gøre at han bliver mere søgende efter bekræftelse og tryghed. Det kan jeg tydeligt mærke. Men far burde da kunne levere den tryghed også? Far er rigtig god til at lege og hygge med ham, så jeg kan ikke se hvorfor han er så mor-syg, udover mine arbejdstider.

2 kvinder fra min mødregruppe bruger Dormin og Camomilla dråber hver aften inden sengetid, men meget stor positiv effekt.
Jeg er selv meget skæptisk med at give en baby noget, for jeg synes han burde kunne sove naturligt, og er måske også bange for at han kan bilve afhængig af det. Men jeg må indrømme at jeg flirter med tanken nu.

Hvad mener du om at bruge den slags som hjælp?

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Vælling

Vælling er en tilskudsblanding, og det minder i sammensætning om en tynd grød. Tilskudsblading adskiller sig fra modermælkserstatning ved at have et højere indhold af protein og visse mineraler. I følge sundhedsstyrelsen er der ikke grund til at give barnet tilskudsblanding fremfor modermælkserstatning. Og børn der bliver ammet har heller ikke ernæringsmæssigt brug for at få vælling.

Vælling kan tidligst gives til barnet fra 6 mdr.´s alderen, og det anbefales, at man ikke giver...

Læs mere i Babylex

Reagensglasbefrugtning, IVF og ICSI

Reagensglasbefrugtning er en fertilitetsbehandling, som bruges hvis insemination ikke er lykkes 3 gange, hvis manden har stærkt nedsat sædkvalitet eller hvis kvinden har ødelagte æggeledere.

Det er en behandling for selve undfangelsen sker uden for kroppen - i et reagensglas.

- Man stimulerer kvindens æggestokke med en kraftig hormonbehandling, der modner op til 10-12 æg på en gang. Disse tages ud, et indgreb der foregår under under lokalbedøvelse.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Vi vil bare sige dig tusinde tak!! Det er uvurderligt, at du findes og giver så mange gode råd! Men det bedste er, at du er så anerkendende i dine svar om alverdens små og store problemer hjemme i de små familier. Det er en rigtig rar følelse, at man ikke behøver holde sig tilbage, når man skriver til dig, fordi du aldrig dømmer i dine svar. Så tusinde tak for en fantastisk brevkasse!

Hilsen drengens forældre