Putteritual uden amning...

31. august 2017

Kategori:
Alder:
16 mdr.

Putteritual uden amning...

Hej Helen

Jeg har skrevet en del gange ift det at gå igang med at skifte amningen ud når jeg puttede ham om aftenen med noget andet. Jeg har ikke været klar, men pludselig følte jeg vi begge var klar, og nu er jeg startet i de små med at fjerne en amning om aftenen.

Lidt om os. Nohr er snart 17 mdr og jeg har ammet ham lige siden dag 1. Jeg ammer stadig og det har bestået i at putte ham til aftenluren og amme om natten.
Jeg har følt mig klar til at prøve at erstatte aften amningen med et nyt putteritual og er begyndt for 4 dage siden. Det går IKKE godt.

Vores putteritual var før:

Aftensmad kl 18

Bad kl 1830 ( Mor og far skiftes til at bade)

1900 Fælles godnatkys fra mor og far

Jeg ammede ham og efter 5 min kunne jeg putte ham i hans egen seng som står inde ved os, og så sov han.

Herefter når han vågnede når vi gik i seng, kom han over i sengen og amning i løbet af natten ( dette er stadig sådan)

Jeg har læst at når man skal fjerne amning skal man gøre det i det små, og da jeg heller ikke vil stoppe med at amme helt.

Jeg kunne især mærke at jeg var klar til at tage et lille spring, og da jeg har været den der putter med amning har jeg taget det første spring.

Vores putteritual som startede for 4 dage siden er:

Aftensmad kl 18

Bad kl 1830 ( Mor og far skiftes til at bade)

1900 Fælles godnatkys ...

Annonce

... fra mor og far

Godnathistorie læses i vores seng med puttebamsen 1-3 gange, han får et lille glas vand/ mælk siger godnat og ligger ham i hans seng.

Tænder for hans lille bamse som spiller lidt musik og nusser ham på ryggen.

Bruger shhhh, og læg dig ned, jeg er hos dig osv med rolig stemme

MEN

Han bliver så ked af det selvom han er så træt. Så jeg trøster ham i sengen, men han er så frusteret han skubber mig væk og samtidig vil han være så tæt på mig. Han vil ikke have dyne på, rejser sig, lægger sig ned og græder og græder.

Andre dage er han overtræt og bliver frisk og laver ballede, så det ender med at jeg siger stop og nej så mange gang, at jeg jeg synes ikke det ender særlig godt andet end i gråd.

Jeg og min kæreste skiftes nogle gange til at være hos ham, da vi ikke kan gå fra ham uden at han bliver endnu mere ked, men putningen tager nu 1,5 time+.

Når hans gråd går helt galt tager jeg ham op og han falder i søvn på mig, nogle gange kan jeg ligge ham uden problemer andre gange starter vi helt forfra.

Han er så ked og frusteret at jeg virkelig ikke ved om vi har gang i det rigtige. Jeg vil ikke have han græder så meget inden han sover, så jeg har virkelig brug for nogle gode råd.

Han er træt kl 19 og har altid faldet i søvn 5-10 min efter aming, nu tager den 1,5 time - hvorfor?

Har du nogle råd?

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

Annonce

Viden om børn:

Sko

Det er vigtigt at barnets muskulatur i fødderne får mulighed for at udvikle sig rigtigt. Dette gøres bedst, hvis barnet får lov til at gå så meget som muligt på bare fødder.

Som hovedregel har børn ikke brug for sko, før de begynder at rejse sig og gå rundt. Når barnet skal have sin første sko, er det vigtigt at skoen er blød og passer til barnets fod. Der bør være en fast hælkappe og skoen bør ikke være så stor, at barnet risikerer at glide frem i den. Hvis foden glider, er...

Læs mere i Babylex

Navn - navngivning

Alle børn skal have et navn - mindst et fornavn og et efternavn. Og dit barn skal have sit navn, før det fylder 6 måneder. I kan give jeres barn et navn på to måder: Enten ved dåb i folkekirken eller ved at ansøge om navngivning via Borger.dk.

Der er i princippet ikke nogen begrænsninger på antallet af fornavne, som du må kalde dit barn. Men der er regler for, hvilke navne du kan give dit barn. Som hovedregel må du ikke vælge et navn, der kan være til ulempe for dit barn.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusinde tak for dit fantastiske svar til vores lille familie sidst. Det hjalp virkelig på natten at give ham en fast rytme i dagstimerne.

Tak fra Hannibals mor